×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 1 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بی ثباتی در مدیریت شهری شوشتر

به گزارش دیدار خوزستان؛ مهم ترین ارگان های دولتی بر اساس قانون گذاری وظایف و مسئولیت های مهمی در راستای مدیریت شهری و روستایی برعهده دارند؛ شورای شهر یکی از آن ها است. بر اساس ماده ۷۱ وظایف شورای اسلامی شهر آمده است؛ شورای شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار برای مدت ۴ سال شهردار واجد شرایطی را انتخاب کنند و معمولا با روی کار آمدن شورای هر شهر بیشتر صحبت ها در محافل مبحث انتخاب شهرداران توانمند و شایسته است.

چرا شورا های شوشتر به این ماده عمل نمی کنند؟

حال در شهر شوشتر با روی کار آمدن شمشین شورای شوشتر معروف به شورای متخصصین و بازگشت سه سال از عمر این شورا از انتخاب شهردار مناسب ناتوان هستند گرچه شوشتر شهرداران و سرپرست های زیادی در این دوره شاهد بوده است ولیکن شوشتر پس از استعفای جافری با سرپرست اداره می شود به نوعی همچنان شوشتر بدون شهردار است.

شهرداران و سرپرستان شوشتر در سه سال گذشته که بودند و چشد؟

از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شوشتر «عباس اسکندری نیا» که از دور قبل شهردار شوشتر بود با رای شورای شهر بر روی سمت خود ابقا شد اما تنها پس گذشت دو هفته ی کاری خود در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ با رای شورای شهر عزل و «محمد اسفندیاری» به عنوان سرپرست شوشتر انتخاب شد.

پس از آن در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ «احمدرضا عمانی» به عنوان شهردار شوشتر انتخاب و در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ از سمت خود استعفا و برای بار دوم «محمد اسفندیاری» سرپرست این شهرداری شد.

در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ رحیم جافری از سوی شورای شهر شوشتر به عنوان شهردار انتخاب که کار خود را در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۱ رسما آغاز و در نهایت در خرداد ۱۴۰۲ از شهرداری شوشتر استعفا داد.

چرا شورای شهر شوشتر بر اسفندیاری پافشاری می کند؟

نهایتا در ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ محمد اسفندیاری با ۶ رای از سوی شورای معروف به متخصصین شهر شوشتر به عنوان شهردار و « برای سومین بار به عنوان سرپرست» انتخاب و به استانداری خوزستان معرفی شد و پس از ۲۰ روز به دلیل نداشتن رزومه مدیریت میانی در شهرداری از سوی استانداری رد صلاحیت شد.

اما این باعث نشد که شورای ششم شوشتر از پافشاری بر انتخاب خود یعنی اسفندیاری دست بردارند.

شورای شهر شوشتر که بارها محمد اسفندیاری را به مراتب و در تاریخ های مختلف که در متن ذکر شده است به سرپرستی شهرداری شوشتر منصوب کرده، اما با وجود اینکه اسفندیاری شرایط شهردار شدن را ندارد، انتخاب می کند و باوجود اینکه استانداری خوزستان اسفندیاری را رد صلاحیت کرده ولی باز هم شورای شهر به دیوان عدالت اداری جهت منصوب شدن محمد اسفندیاری درخواست داده است.

در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ رئیس شورای شوشتر در نمازجمعه که در مقام صاحب الزمان (عج) برگزار شد، ادعا کرد که دیوان عدالت اداری حکمی بر شهردار شدن اسفندیاری داده است، که پس از آن معلوم شد این ادعا صحیح نیست و دیوان عدالت دستوری جهت بررسی داده است.

و همچنین چندی پیش استانداری خوزستان طی نامه ای رسمی به حجت الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه، محمد اسفندیاری شرایط شهردار شدن را طبق قانون ندارد.

حال سوال این است؛ آیا شورای شوشتر قصد دارد شهرداری شوشتر را همچنان بصورت غیر قانونی با سرپرستی نگه دارد؟

علت نبود استمرار شهرداران در شوشتر از ضعیف بودن شورای شهر شوشتر است که لازم است شورا دست از پافشاری بر انتخاب های خود بردارند و شهرداری مناسب در خور شهر دارالمومنین شوشتر شهری که به پایتخت ساز های آبی نیز معروفیت دارد، انتخاب کنند.

خبرنگار: حدیث شیخی نیا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.