×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرکت ملی پست بازاری به وسعت ایران

حمید فضعلی‌‌پور سرپرست اداره کل پست خوزستان در نشست خبری که ۱۸ مهرماه با حضور فعالان عرصه رسانه برگزار شد از رشد ۸۱ درصدی مرسولات اینترنتی خبر داد و افزود: ۱۷ مهرماه روز جهانی پست را به هم‌میهنان تبریک می‌گویم. یکی از فعالیت‌هایی که از سال گذشته آغاز شده و بهره‌برداری رسید راه‌اندازی مرکز تجزیه مبادلاتی استان با مساحت ۱۸۰۰ متر است. مرکزی که در طرح توسعه ۲۸۰۰ متر می‌رسد. راه‌اندازی و تجهیز سیستم‌های سورتی ( بسته‌بندی و توزیع) و تجزیه مبادلات دیگر طرحی است که با هدف جداسازی، تجزیه و بسته‌بندی مرسولات بسته‌های پستی در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن در دست اقدام است. یا راه‌اندازی این فناوری، آماده‌سازی‌ بیش از ۵۰۰۰ بسته در کمتر از یک ساعت امکانپذیر است.

سرپرست اداره کل پست خوزستان از ارسال هشت میلیون‌ بسته‌ی پستی به نقاط مختلف کشور در سال گذشته خبر داد و ادامه‌ داد: این مقدار حاکی از رشد ۱۲ درصدی ترافیک نسبت یه سال گذشته دارد تجارت الکترونیک با جدیت از سوی شرکت ملی پست در حال انجام است. ۸۱ درصد رشد محصولات اینترنتی داشتیم . در شش ماهه گذشته با ۸۶۲ فروشگاه قراردارد بستیم. اداره‌‌ی پست‌، تنها نقطه‌ی فیزیکی تجارت الکترونیک است. جایی که پس از انجام شدن فرآیند سفارش، تخصیص و در نهایت ارسال از سوی اداره پست شکل اجرایی می‌گیرد.

فضعلی‌‌پور از ورود پنج اپراتور به چرخه‌ی پست کشور گفت و اظهار داشت:‌ نگاه شرکت ملی پست به حضور اپراتور‌های دیگر، رقابتی نیست. اعتقاد داریم، در فضای به وجود آمده کیفیت خدمات را به بهترین شکل در نظر بگیریم و وجود رقیب باید به رضایت مشتری بينجامد. روزانه ۱۰۰ هزار بسته وارد میشود. محموله‌های پستی از طریق ۶۷ خط درون‌استانی به اقصی نقاط استان ارسال می‌شود. ۲۵۰ توزیع‌کننده‌ی فعال داریم. چهار خط تهران اصفهان، بوشهر و همدان، مبادی ورودی استان خوزستان هستند. برنامه داریم خط لرستان و ایلام را هم اضافه کنیم.

وی در ادامه گفت: در بحث جی‌نفت اطلاعات مسکونی و تجاری وارد نقشه‌های عمومی کردیم. این اطلاعات قابلیت بهره‌برداری برای تمام دستگاه‌ها دارد. اطلاعات شهری به طور کامل انجام شده است و بر روی نقشه و بانک اطلاعاتی قرار گرفته است. ثبت اطلاعات روستایی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان ۱۴۰۵ واحد‌های روستایی انجام شوند. اجرای این طرح، مقدمه‌ی سرشماری اطلاعات سال ۱۴۰۵ کشور است. ارتباط شرکت ملی پست با سایر ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های فعال به صورت دوسویه است و خدماتی مانند: تحویل گذرنامه، شناسنامه، سند، کارت سوخت و … به طور مستمر انجام می‌شود.

ابراهیم متین‌سیرت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.