×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 29 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

در شرایطی که محدودیت‌های برقی سال ۱۴۰۳، زودتر از فصل گرما خود را نشان داد و تابستان سردی را بر فولادسازان کشور تحمیل کرد، شرکت فولاد خوزستان دومین تولیدکننده شمش فولادی کشور، توانست بر پیامدهای محدودیت‌های برقی فائق آمده و در شرایطی که انتظار می‌رفت، با افت تولید و درآمد و به تبع آن سودآوری مواجه شود، شاخص‌های تولیدی را نسبت به شش ماهه‌ی نخست سال گذشته به طرز معنا‌داری افزایش دهد و به تنهایی در بازار فولاد ایران یکه‌تازی کند.

به تازگی گزارشی از افزایش تولید این مجموعه عظیم فولادی منتشر شده است که امیدها را برای حفظ جایگاه تولید این محصول راهبردی در ایران و جهان زنده نگه می‌دارد و نویر روزهای روشن در شش ماهه دوم سال را می‌دهد.
رشد فروش ۱۶ درصدی محصولات تولیدی در بورس کالا، در شرایط سخت محدودیت‌ اتفاق افتاد. به طوری که، تولید ۹۷۹ هزار تُنی شش ماهه‌ی نخست سال پیش به یک میلیون و ۱۳۶ هزار تُن رسید.
پرچم‌دار بازار فولاد ایران، توانست با تولید ۵۰۰ هزار تُن از مجموع، سه میلیون تُن تولید شده‌ی شش ماه نخست سال جاری، سهم ۱۶.۳ درصدی بازار را از آن خود کند.
نقطه‌ی عطف فولاد خوزستان با تکیه بر بزرگترین ابرطرح زمزم سه، رشد خیره‌کننده‌ی ۱۶۱ تولید آهن اسفنجی است. در حالی که سال گذشته فروش این محصول ۱۸۸ هزاز تُن بود، این رقم در نیمه نخست سال جاری به ۴۹۰ هزار تن رسید. این میزان با توجه به فروش پنج میلیون و ۸۶۹ هزار تُنی کشور، ۴۹۰ هزار تُن مربوط به فولاد خوزستان و یک میلیون و ۱۲۳ هزار تُن به مجموعه گروه فولاد خوزستان تعلق گرفت. به عبارتی دیگر سهم تامین آهن اسفنجی بازار ایران از سوی شرکت فولاد خوزستان ۸.۴ و گروه فولاد خوزستان ۲۱.۱ درصد است.
و اما سهم ۲۶ درصدی معاملات تختال کشور به میزان ۱۵۷ هزار تُن از ۶۰۱ هزار تُن متعلق به فولاد خوزستان است.

موفقیت‌های بالا در شرایطی رخ داده است، که محدودیت‌های شدید برقی امسال، باعث شد ۷۰۰ هزار تُن از تولید برنامه‌ریزی شده‌ی شرکت فولاد معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان از دست برود. تولیدکنندگان فولاد کشور اميدوار هستند، در شش ماهه دوم سال، روزهای بدون محدودیت را سپری کنند و بتوانند، بخشی از تولید از دست رفته را جبران کنند. وزارت صمت به عنوان متولی صنعت فولاد و وزارت نفت و نیرو به عنوان تامین‌کنندگان انرژی، در مدیریت انرژی با نگاهی منصفانه، محدودیت‌ها را تنها متوجه صنعت فولاد نکنند. از طرفی احداث نیروگاه برق از سوی فولادسازان به منظور جبران کمبود تولید برق، می‌تواند تا حدود بسیاری از روزهای توام با محدودیت‌ بکاهد.

ابراهیم متین سیرت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.