×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تولید به میزان پیش از تحریم ها همچون معجزه و باعث یأس دشمن است

دیدارخوزستان ، به گزارش پايگاه اطلاع رساني نفتخيز، پس از اقامه نماز با امامت آيت اله موسوي جزايري، مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ضمن ‌تقدیر از امکان توفیق این‌دیدار و پاسداشت شهداي انقلاب و بويژه شهداي دولت كه مخلصانه جان خود را در جهت حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي فدا كردند، گزارشی مبسوط از اهم خدمات و کارهای صورت گرفته مناطق نفت خیز جنوب در دوره تصدي دولت سیزدهم به محضر معظم له ارائه نمود.

 

مهندس دانشی تأكيد كرد: دولت سيزدهم در شرايط ويژه اي سكان اداره امور را در دست گرفت، شرايطي كه نابساماني وضعيت نيروي انساني و توقف پروژه هاي اساسي و تأثيرگذار، تنها بخشي از آن بوده است؛ لذا در دولت سيزدهم در رفع نواقص و كمبودها تلاش هاي قابل توجهي صورت پذيرفت كه از شواهد آن مي توان به راه اندازي فاز 11 پارس جنوبي در روز جاري اشاره نمود؛ كه پروژه حاضر در جنوبي ترين و مرزي ترين نقطه از ميدان گازي مشترك با قطر احداث شده و بخش عمده اي از ناترازي گاز كشور را مرتفع خواهد كرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: تمام بدهی هاي مناطق پرداخت گرديده و تقريبا هيچ بدهي درحال حاضر وجود ندارد. همچنين پروژه هایی که بعضا از 17 الی 18 سال پیش ناتمام مانده بود با همت مديران و كاركنان انقلابي تعيين تكليف شده است. مضافا 18 سال است که پروژه تکمیل و به روز رسانی یکی از واحدهای نمک زدایی متوقف مانده بود و به مناسبت هفته دولت راه اندازی مجدد آن در دستور كار قرار گرفت.

 

وي افزود: اجراي پروژه پمپ چندفازي كه آرزوي ديرينه كاركنان مناطق بود به حول و قوه الهي مصوب شده و در هفته جاري مورد بهره برداري قرار گرفت. همچنين با اهتمام جهادي مجموعه صنعت نفت توليد به ميزان پيش از تحريم ها افزايش يافته و هم اينك با عنايت به فروش حداکثری مخازن ذخیره نفت خام، با تقاضاي افزايش توليد نيز مواجه هستيم.

 

مهندس دانشی تصريح كرد: در بحث سرمايه انسانی نیز ساماندهی هایی صورت پذيرفته و بالغ بر 4000 نفر پس از تصدی دولت سیزدهم تبديل وضعيت گرديده اند لذا اميدواريم با رفع موانع از سمت سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداري و استخدامي بتوانيم نيروي كيفي جذب مجموعه نمائيم.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در تداوم حركت رو به پيشرفت سازمان اشاره به اين نكته ضروريست كه در زمینه پژوهش و تحقیقات فناورانه و تولیدات بار اول طی ده سال منتهي به دولت سيزدهم، حدود 80 میلیارد تومان هزینه شده بود که كارگروه جدید پژوهشی مناطق صرفا در سال 1401 موفق به تعريف 1500 میلیارد تومان پروژه های فناورانه و تولید بار اول گردیده است که اين مهم نويد شكل گيري انفجار علمي در سازمان را به ما مي دهد.

 

ایشان در خصوص مگاپروژه بیدبلند با اشاره به پیشرفت 10 درصدی پروژه مذکور در دولت قبل توضیح داد: در انتهای امسال پيشرفت پروژه را به 45 درصد خواهیم رساند تا منتج به جمع آوری گازهای همراه شود. علاوه بر این در جهت حفاظت بيشتر از محيط زيست و تامين 185 هزار بشكه ميعانات گازي که 220 هزار بشكه خوراك مورد نياز پتروشيمي ها است، گام اساسي برداشته باشيم.

 

وي همچنين به اقدام موثر بومي سازي كامل توربو پمپ ها و توربوكمپرسورها به مثابه گلوگاه و معضلي كه همواره دشمن به واسطه اين نياز، در جهت تضعیف و تحریم کشور بر می آمد، اشاره کرد و گفت:‌ به حول و قوه الهي به زودي شاهد راه اندازي و به كارگيري اين ادوات راهبردي در تاسيسات عملياتي مناطق خوايم بود.

 

در پايان به چالش ها و معضلات مبتلا به سازمان پرداخت و اشاره نمود: دو معضل بزرگ افزايش 30 درصدي ماليات پس از دوسال بخشودگي مالياتي، همچنين تعيين سقف حقوق كاركنان صنعت نفت، باعث دلسردي و كاهش انگيزه پرسنل اين مجموعه گرديده، و از محضر آيت اله موسوي جزايري با توجه به نفوذ و تأثیر کلام ایشان تقاضا نمود با رایزنی و پیگیری مطالبات و خواسته های برحق همکاران در جنوب، که پیش قراولان جهاد اقتصادی می باشند، را دنبال نماید.

 

حضرت آيت اله موسوي جزايري زعيم حوزه هاي علميه اهواز ضمن تبريك هفته دولت درود به ارواح طيبه شهداي دولت شهيدان باهنر و رجايي همچنين بزرگداشت يادو خاطره ديگر شهدا انقلاب كه امروزه ميمان سفره مجاهدت و رشادت آنان هستيم به ويژه دو شهيد مجاهد نستوه حاج قاسم سليماني و ابومهدي مهندس، عنوان داشت: با توجه به اينكه از ميزان زورگويي و خبث دشمن كاسته نشده لذا افزايش توليد به ميزان پيش از تحريم ها همچون معجزه بوده و نشان از آن دارد كه عنايات الهي و دست باري تعالي در كار بوده و اين مهم باعث يأس دشمن خواهد بود.

 

ايشان در ادامه اظهار داشت: از بابت اينكه امروزه به هيچ قدرتي جز محضر الهي وابسته نيستيم، جاي شكر اين نعمت الهي است و همه موظف به شكرگزاري بوده هرچند زبان در شكر اين نعمت بيكران قاصر است.

 

حضرت آيت اله موسوي جزايري ضمن تبريك به مناسبت دستاوردهاي اخير صنعت نفت افزود: من همواره دعاگوي همه هيئت دولت، وزارت نفت و شخص رئيس جمهور بوده و با عنايت به صداقت و اخلاص ايشان نسبت به توفيق وي در عمل به مسئوليت رئيس دولت بسيار خوشبين هستم.

 

ايشان با عنوان اين مطلب كه نسبت به گسترش فعاليت هاي دانش بنيان بسيار حساس بوده، بابت دستاوردهاي حاصله در اين حوزه ابراز خشنودي نموده و از دست اندر كاران تقدير كرد. همچنين در خصوص مشكلات مطرح شده وعده داد كه در سفري كه در آينده نزديك به تهران خواهم داشت مهمان رئيس جمهور بوده و شخصا جهت تحقق مطالبه به حق عزيزان صنعت نفت با ايشان رايزني خواهم نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.