×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 21 December , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اولین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، میناکاری، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در حالی از ۲۶ آذرماه به همت اتحادیه طلا اهواز در حال برگزاری است که در کنار پرداختن به موضوعات مختلف این هنر‌صنعت، همایشی با موضوع اهواز قطب تولید و دروازه طلایی کشور به میزبانی اتاق بازرگانی اهواز با حضور روسای اتحادیه و بزرگان طلای کشور برگزار شد. همایشی که در آن زوایای پیدا و پنهان طلای ایران، ظرفیت تولید، فرصت‌هاي سرمایه‌گذاری و … مطرح شد و هر کدام از سخنرانان به بیان دیدگاه و ارائه‌ی راه‌حل پرداختند. خوزستان با موقعیت راهبردی ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به قطب صادراتی طلا و جواهر کشور دارد. جامعه آماری ۷۰۰ میلیونی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، فرصت بی‌نظیری است که فعالان صنف طلا و جواهر کشور به آن بپردازند. فرصتی که پیامدهای مثبتی مانند ارزآوری، اشتغال، رونق اقتصادی و در نهایت و بومی‌سازی صنعت را به همراه دارد.

خوزستان دروازه تولید و صادرات طلا و‌ جواهر

سیدحجت شفایی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در همایش خوزستان دروازه طلایی ایران، از ظرفیت خوزستان برای تبدیل شدن به گفت و افزود: علاقمندی ایرانیان به جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ریشه در فرهنگ دارد. تا به امروز استان‌های اصفهان، تهران، تبریز، یزد و خراسان‌رضوی در تولید طلا پیش‌رو بودند. ایران در میان هفت کشور تولیدکننده و ده کشور مصرف‌کننده طلای جهان جای دارد. خوزستان یکی از استان‌های پر مصرف طلای کشور به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت:برگزاری نمایشگاه به معنای نمایش یکپارچگی و وحدت است. از اتحادیه طلای اهواز بابت برگزاری اولین نمایشگاه تشکر می‌کنیم. از همین جا هم از غرفه‌دارن برای حضور شایسته در نمایشگاه طلای تهران که ۱۵ الی۱۹ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود، دعوت می‌کنیم. موقعيت مرزی خوزستان و اهواز به گونه‌ای است که قابلیت تبدیل شدن به دروازه تولید و صادرات طلا و‌جواهر به کشورهای همسایه را دارد. باید تعامل را با تولید‌کنندگان گسترش دهیم از استان‌های همجوار مانند اصفهان در بحث تولید کمک بگیرید. امیدوارم در آینده‌ی با کمک و همراهی اتحادیه‌های سراسر کشور، پرچم طلای کشور بر بام دنیا به اهتزاز در بیاوریم.

کشورهای اروپایی و‌ خاورمیانه اهداف صادراتی طلای ایران

در ادامه نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلای تهران از برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی گفت و افزود: نمایشگاه نباید صرفا جنبه‌ی عرضه داشته باشد و‌ زنجیره از تولید تا توزیع به صورت کامل در معرض نمایش قرار گیرد. ابزار و‌ ماشین‌آلات که در تولید و‌ ساخت طلا و‌ جواهرات به کار گرفته می‌شود هم در نمایشگاه دیده شوند. از اتحادیه‌ها و اعضای صنف درخواست می‌کنم، با نگاه تعاملی و هم‌افزایی مسائل و مشکلات صنف را دنبال کنند و با تکیه بر خرد جمعی راه‌حل را انتخاب و اجرا کنند. در شرایطی فعلی یکپارچگی و‌ وحدت صنفی نداریم.

وی در ادامه گفت: طبق آمار ارائه شده اتحادیه طلا و جواهر خوزستان دو هزار و‌ پانصد عضو دارد که از این تعداد در یک هزار و دویست متعلق به اهواز است. با توجه به ظرفیت تولید و‌ صادرات، خوزستان می‌تواند، بستر مناسبی برای ورود به بازارهای صادراتی و ارزآوری باشد. کشورهای اروپایی و‌ خاورمیانه اهداف صادراتی طلای ایران هستند. هنوز نگاه مسولان دولتی نسبت به حوزه طلا تغییر نکرده است.فروش طلای دست باید از سوی اتحادیه با جدیت دنبال شود. از بازرسان می‌خواهیم در برخورد از شخصی‌سازی پرهیز کنند. با قاطعیت به تخلفات رسیدگی شود و در صورت نیاز پلمب انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا تهران این را گفت که مشکلات و مسائل تنها به گردن دولت نیست، ادامه داد: درگاه مجوز سامانه‌های نوین‌اصناف برای کم کردن حداقل زمان کسب جواز راه‌اندازی شد. مالیات صادرات سی الی چهل درصدی در نظر گرفته شده است. متاسفانه شاهد هستیم برخی با جواز سکه و آب‌فروشی بدون مجوز اتحادیه در حال فعالیت هستند. استان‌های از شهرهای کوچک مدیریت کنند. بازرسی پسینه معنی نمی‌دهد.‌ضرایب مالیاتی هنوز حل نشده است و‌ ضرایب وضع شده با سود نمی‌خواند. از طرفی از همکاران خواستيم، سند رسمی و فاکتور سربرگ‌دار ارائه دهند و هنوز برخی از صنف‌ها فاکتور نمی‌دهند. در فروش فضای مجاری ضعف داریم. امروز شاهد هستیم در سایت‌های دیوار، اسنپ و دیجی‌کالا طلا خرید و فروش می‌شود، طلایب که استاندارد ندارد و بدون فاکتور است.

بذرافشان در ادامه گفت: باید همگام با فضای مجازی و قانونمند باشیم. رعایت بعدهای تخصصی و‌ امنیتی اهمیت فراوانی دارد. متاسفانه شاهد فروش سکه غیربانکی و حتی سکه تقلبی در بازار مجازی هستیم. اهواز تا به امروز در طلا، جواهر و میناکاری پیش‌رو بوده است. میزبانی نمایشگاه باید در شهرهایی باشد که ظرفیت تولید و مصرف را داشته‌ باشند و در نهایت در سال دو بار و به نام نمایشگاه ایران برگزار شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.