×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به بهانه روز معلم

به نام اولین معلم

او که در اولین کلام فرمود: بخوان

چه می توان نوشت؟ زیرا که واژگان در صف تعظیم ایستاده اند در مقامی که مولای متقیان فرمود: “من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا”.

سخن معلم دُرهای سُفته است .آب گوارای دانایی برای تشنگان دانش،

واژه واژه نور می‌پراکند و ابهت سکوتش هیاهوی نادانی را می بلعد

و هیچستان ذهن آباد می شود لبخندش باران طراوت است و نامش دریایی است که واژه های توصیف در آن غرق می شوند . قامت نام معلم در درازنای تاریخ استوار و جاودان است.

در هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم آنچه را در کلام نمی گنجد از دل می نویسیم.

استادان گرامی و فرهیخته با همه بلندی مقامتان و همه کوتاهی مرتبه مان در برابر شما سر تعظیم فرود می آوریم وقدر دان زحمات همیشگی تان هستیم و دعا می کنیم آنچه را ما از جبرانش عاجزیم و در ظرف زمان و مکان نمی گنجد. قادر مطلق در هر دو جهان برایتان جبران فرماید . روز معلم برشما فرخنده باد. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ فرهنگی می خواهم سخنانی تلخ به زبان بیاورم تا زمانیکه مردم جامعه جهانی آگاه نشوند و اخلاق انسانی در جامعه بشری حکمفرما نشود جنگ و خون ریزی ادامه خواهد داشت توسعه هر ملتی به معلمانش بستگی دارد و تا شأن معلمان برای مردم و زمامداران شناخته نشود همچنان درگیر روزمرگی ها خواهیم بود. ملت ها یا با خود در ستیزند یا با دیگران ، دنیای گذشته دنیای جنگجویان و فاتحان بود، اما دنیای امروز و فردا دنیای دانش و هوش مصنوعی و کاوش در کرات دیگر است.

اگر بپذیریم درجوامع بشری همه چیز با مدرسه و معلم معنا می یابد باید بگوییم که آموزش و پرورش باید معلمانش بذر مهربانی و آموختن در دل کودکان بکارند و اگر باور داشته باشیم که آموختن وتعالی و توسعه و سرنوشت یک ملت، اقتدار و رفاه یک ملت،آزادگی و عدالت یک ملت، از مدرسه آغاز می‌شود. پس باید به دانش آموزان زندگی کردن و عشق ورزیدن ، عزت نفس و تاب آوری را بیاموزند ،کودکان ما باید گفت‌وگو کردن و تخیل و خلاقیت را بیاموزند معلمان باید مدارا کردن و شکیبایی را، گذشت را، دوستی با طبیعت را، دوست داشتن حیوانات را، شنیدن و گوش دادن را، اعتماد کردن را، راست گفتن را به دانش آموزان بیاموزند. ولی پیش از همه اینها باید دولت اولویتش آموزش و پرورش باشد و آموزش و پرورش باید معلمانی بی دغدغه داشته باشد و در مدرسه زیر ساخت های لازم و سخت افزاری مانند فضای فیزیکی مناسب ابزار و لوازم آموزشی ، کارگاه و آزمایشگاه سیستم های سرمایشی و گرمایشی فضاهای ورزشی ، معلمان تربیت شده و کاردان و زبده برای دانش آموزان فراهم کنداگر دغدغه ایرانی توسعه یافته امن ، مقتدر و پیشرو داریم باید همه ما به یاری آموزش و پرورش بشتابیم تا کشوری آباد ، فرزندانی سالم شهرهایی زیبا داشته باشیم.

و در پایان تا اولیا ممالک ، شٱن معلم را رعایت نکنند و تا دانش آموزان در مدارس بجای شوق آموختن احساس رهایی از زندان را دارند آینده روشنی در انتظار ما نخواهد بود. اگر آموزش و پرورش به این امور توجه کند آنگاه

نیمکت های چوبی بیشتر از درختان جنگل میوه خواهند داد .به امید آن روز

به قلم: دکتر ایمان آقاملاپور

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.