×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاش برای بهره‌برداری بهینه آب شبکه در کشاورزی

دیدارخوزستان ، به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اهواز مرکز استان: در تلاش برای صرفه جویی در مصرف آب و بهره‌برداری بهینه کشاورزان از آب شبکه، یک جلسه هم اندیشی و بررسی بین اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اهواز مرکز استان و سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد. هدف اصلی این جلسه، تحقیق و بررسی وضعیت شبکه آبیاری کوثر بود.

در این جلسه که در سازمان آب و برق استان خوزستان برگزار شد، مسئله صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آب شبکه تأکید شد.

یکی از بخش‌های مورد توجه در این جلسه، تکمیل کانال درجه ۲ شبکه آبیاری بود. این اقدام هدفش جلوگیری از هدر رفتن آب و بهره‌برداری بهینه کشاورزان از این کانال بود.

در ابتدا فاضل نیسی، رییس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اهواز، در جلسه هم‌اندیشی با رییس سازمان آب و برق خوزستان، عملکرد اتاق اصناف را گزارش داد.

به گفته آقای نیسی، اتاق اصناف کشاورزی به‌عنوان صنفی مدافع حقوق کشاورزان و پیگیر مطالبات آنان تشکیل شده است. او اظهار داشت که کانال درجه۲ شبکه آبیاری کوثر، که برای مصارف کشاورزی واقع شده، هنوز برخی از کشاورزان منطقه به‌صورت سنتی زمین‌های خود را آبیاری می‌کنند.

وی افزود: نیمی از این کانال تا به حال تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، اما بخشی که مجاور زمین‌های کشاورزی قرار دارد هنوز به درستی اجرا نشده است. این موضوع باعث شده تا کشاورزان برای آبیاری زمین‌های خود، به روش سنتی استفاده کنند.

نیسی اظهار کرد: ما از سازمان آب و برق خوزستان درخواست همکاری برای تکمیل بخش از کانال درجه۲ شبکه آبیاری کوثر داریم. این تدابیر به منظور جلوگیری از هدر‌رفت آب و بهره‌برداری بهینه از کانال برای آبیاری محصولات کشاورزی است.

در این جلسه اتخاذ تدابیر و توصیات موردنیاز برای بهینه‌سازی مصرف آب در شبکه آبیاری کوثر بررسی شد و فاضل نیسی ضمن تأکید بر تکمیل کانال درجه۲، مسیریابی منابع آبی، آموزش‌های فنی به کشاورزان و ارتقای آگاهی جامعه در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب مورد بحث و تاکید قرار داد.

عباس صدریان‌فر، رییس سازمان آب و برق خوزستان، در جلسه هم‌اندیشی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اهواز، تأکید کرد: ما مسئولیت حفظ منابع آبی استان و جلوگیری از هدر رفتن آن‌ها را بر عهده داریم. به منظور حمایت از کشاورزان و پیشگیری از هدر رفتن آب، اقدامات لازم در اولین فرصت به عمل خواهند آمد. همچنین، کانال درجه۲ شبکه تکمیل خواهد شد.

وی افزود: آرزومندیم که با اقدامات و تصمیمات انعکاس‌دهنده این جلسه، مصرف آب بهبود یابد و کشاورزان بتوانند از آب شبکه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و منابع آبی همچنان حفظ شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.