×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
تولید سیزده میلیون و ششصد هزار تُن؛ مسیر هموار فولاد خوزستان تا دستیابی به سهم ۲۵ درصدی فولاد کشور

شرکت فولاد خوزستان تا به امروز با تولید سالانه سه میلیون و هشتصد هزار تُن شمش فولادی توانسته جایگاه دوم تولید فولاد کشور را از آن خود کند. از این حجم تولید که در سه محصول بیلت، بلوم و اسلب خلاصه می‌شود، بسته به شرایط بازار و با اولویت تامین داخل، بخشی صادر می‌شود.

سياست‌های کلان این مجموعه عظیم فولادی، تولید شمش با کیفیت جهانی است، بطوریکه امروز شاهد صادرات محصولات فولاد خوزستان به ۲۸ کشور دنیا هستیم. این صادرات در حالی صورت می‌گیرد که تحریم‌های همه‌جانبه کارشکنی‌های بسیاری را در مسیر پیش‌روی صنعت قرار داده است.
راهبرد فولاد خوزستان در افق ۱۴۱۰ تولید سیزده میلیون و ۶۰۰ هزار تُن شمش فولادی یعنی سهم ۲۵ درصدی تولید کشور است. در این مسیر پروژه‌های بسیاری تعریف شده که افتتاح بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی در اسفندماه گذشته، بخشی از این راهبرد است.

البته طبق گفته‌ی امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان دستیابی به سیزده میلیون و ۶۰۰ هزار تُن، تنها به احداث کارخانه فولادی محدود نمی‌شود و بخشی از این مقدار به تملک شرکت‌های فولادی و نوردی اختصاص دارد. ارزش پروژه‌هایی که در زمان مدیریت امین ابراهیمی تعریف و‌در حال اجرا هستند چهل هزار میلیارد تومان است. این حجم از اعتبار تا به امروز در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده و با نگاه دقيق به طرح‌های در حال اجرا می‌توان دریافت که راهبرد فولاد خوزستان حفظ جایگاه فعلی در کنار دستیابی به سهم ۲۵ درصدی بازار فولاد در افق ۱۴۱۰ است.
علاوه بر راه‌اندازی کارخانه زمزم سه که به جرات می‌توان گفت، نقطه عطف پروژه‌های ملی است، می‌توان به احداث ماشین ریخته‌گری اسلب عریض با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تُن، احداث کارخانه اکسیژن چهار، احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگا واتی( در دو مرحله)، راه‌اندازی کارخانه فولادسازی شرکت فولاد شادگان، احداث کوره هفت و صدها طرح دیگر اشاره کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح‌های مجموعه فولاد خوزستان، پیوست زیست‌محیطی است.دستیابی به بهبود مستمر در عملکرد زیست محیطی و کاهش انتشار آلاینده‌ها از جمله اهداف فولاد خوزستان است. بدان معنا که در زمان تعریف هر طرح باید توجیه محیط زیستی طرح در نظر گرفته شود و در صورت تایید، طرح مراحل دیگر را طی می‌کند. بارزترین فعالیت این شرکت، احداث ۵۰۰ هکتاری فضای سبز ( پنج برابر تعهدات)، راه‌اندازی غبارگیر، ، طرح توسعه فضای سبز ۲۴ هکتاری، طرح بازچرخانی فاضلاب شهری با هدف کاهش مصرف آب و مواردی از این دست، تنها بخشی از فعالیت‌های زیست‌محیطی فولاد خوزستان است.
با نگاهی گذرا به طرح‌های توسعه مجموعه عظیم فولاد خوزستان در سه سال اخیر به خوبی درمی‌یابیم که در سه سال اخیر راهبرد مدیران این مجموعه توسعه فراگیر با هدف دستیابی به سهم ۲۵ درصدی، اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه و تاثیر مستقیم در اقتصاد کشور است. هدفی که دور از دسترس نیست و مسیر طی شده تا به امروز موید این مهم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.