×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
در راستای مسئولیت‌های اجتماعی؛ نفت و گاز اروندان، عطش زندگی را در روستاهای غرب كارون فرو نشاند/آبرسانی اروندان به هفت روستای غرب كارون در شهرستان خرمشهر

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، آب، مایه حیات است و نبود آن، زندگی را به کام مردم تلخ می‌کند. سال‌هاست که اهالی روستاهای غرب کارون با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کردند، اما حالا با احداث خط لوله آب توسط شرکت نفت و گاز اروندان، لبخند دوباره بر لبانشان نقش بسته است.

مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در مصاحبه‌ای با روابط عمومی این شرکت در این خصوص گفت: با توجه به مشکلات آبی در برخی روستاهای دهستان غرب کارون (بخش مرکزی شهرستان خرمشهر، جاده امام جعفر صادق(ع))، این شرکت در ادامه عمل به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به راه‌اندازی خط لوله آب از تصفیه خانه آب سبعه تاسیسات خود به روستاهای غرب کارون و حومه شهرستان خرمشهر کرد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این خط لوله در هر ساعت ۳۰ مترمکعب آب به این روستاهای این منطقه ارسال می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بی سابقه دانستن این کمک رسانی، افزود: این آب جهت استفاده به روستاهای سبعه، دیم‌ابن نجم، فدک، ام‌التمن، سوی‌چیتی ۱، سوی‌چیتی ۲ و سوی‌چیتی ۳ ارسال و مشکل کم آبی در این ۷ روستا از اوسط اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون کاملا برطرف گردیده است.

وی ضمن تشکر از تلاش جهادی همکاران خود در برقراری این خدمت بزرگ و ارزشمند به ساکنین محلی گفت: تا قبل از اینکه پروژه طرح بزرگ آبرسانی غدیر که از سوی اداره آبفای شهرستان خرمشهر در حال پیگیری است و تا نزدیکی این روستاها پیش آمده به اتمام برسد، ما در خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و در کنار آن‌ها خواهیم بود.

گفتنی است؛ با احداث این خط لوله، فصل جدیدی در زندگی اهالی روستای سبعه و روستاهای اطراف آغاز شده است. دسترسی پایدار به آب آشامیدنی سالم، علاوه بر بهبود کیفیت زندگی، به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و دامداری نیز کمک شایانی خواهد کرد. این پروژه نشان داد که صنعت نفت و گاز می‌تواند فراتر از تولید انرژی، نقش موثری در توسعه پایدار مناطق محروم ایفا کند.

با این اقدام، این شرکت نه تنها به نیاز اولیه مردم پاسخ داده، بلکه گامی مهم در جهت محرومیت‌زدایی و ایجاد توسعه متوازن برداشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.