
محمد حسن کرباسیان مدیرعامل شرکت دکاپست دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری که با حضور اهالی رسانه خوزستان برگزار شد ضمن اعلام این مطلب افزود: بخش مهمی از خدمات پستی و ارسال و تحویل مرسوله صرفا در چارچوب خدمات شرکت پست تعریف و اجرایی شده است. در سالهای اخیر تعدادی از شرکتهای بخش خصوصی فعال در حوزه خدمات پستی، فعالیتشان را با هدف بهبود خدماتدهی آغاز کردهند و در این مسیر موفق عمل کردهاند، به طوری که علاوه بر تنوع در خدمات، در کاهش هزینهها موفق عمل کردهاند. شرکت دکاپست در کنار سایر رقبا، با اینکه فعالیتش را کمتر از دوسال آغاز کرده است، توانسته بخش عمدهای از تبادل مرسولات را از آن خود کند.
کرباسیان در ادامه گفت: تا به امروز با چهارصد شرکت، سازمان و نهادهای مختلف قرارداد مستقیم منعقد کردهایم. بنا داریم این تعداد را تا پایان سال جاری به دو هزار قرارداد افزایش دهیم. از مهمترین ویژگیهای منحصر به فرد شرکت دکاپست، قبول مرسوله تا وزن سيصد کیلوگرم است. این مقدار تا پیش این این، از سوی هیچ شرکتی انجام نمیشد. رهگیری لحظه به لحظه مرسوله به صورت الکترونیک، ارتباط صمیمانه میان مشتریان و نمایندگان و ایجاد بستر ارائه و ارسال محصولات بومی هر منطقه از دیگر مواردی هستند که مجموعه دکاپست را از سایر رقبا متمایز میکند.
مدیرعامل دکاپست از متمرکز بودن، دو بخش ارسال مرسولات داخلی و خارجی در این مجموعه گفت و افزود: تا به امروز تمرکز شرکتهای پستی بر روی یکی از این دو بخش بوده است و معمولا از یکدیگر مجزا بودند. شرکت دکاپست به منظور ارائه خدمات مناسب، علاوه بر خدماتدهی هوایی، زمینی، دریایی و ریلی، دو بخش داخلی و خارجی را یه صورت توامان فعال دارد. کشورهایی مانند: چین، هند، ژاپن، امارات متحده عربی، از جمله مقاصد پستی هستند که این شرکت به طور مستقیم و در کمترین زمان مرسولات را جابجا میکند. خوشبختانه سال گذشته، رکورد حمل و نقل هوایی کشور را به وزن ۱۸ تُن از کشور چین به نام شرکت دکاپست ثبت شد.
وی اشارهای هم به همکاری با فروشگاههای اینترنتی داشت و افزود: ذائقه مخاطب برای این مجموعه حائز اهمیت است. جذابیت لاکرها(صندوقهای هوشمند)، COD و ارائه خدمات الکترونیکی بدون نیاز به پرداخت وجه نقد، از جمله خدماتی هستند که با در نظر گرفتن شرایط امروز و نیاز مشتریان ارائه میشود. تلاش میکنیم، مشکلات را شناسایی کنیم و در جهت رفع آنان گام برداریم. نرمافزاری که از سوی کارشناسان دکاپست طراحی و به در اختیار همگان قرار داده شده است، این امکان را به مشتریان میدهد، علاوه بر سهولت در پیگیری مرسولات، موارد را مطرح کرده و از سوی کارشناسان پاسخ داده شود.
مدیرعامل دکاپست در پایان خوزستان را یکی از استانهای هدف این شرکت دانست و افزود: ظرفیتهای صنعتی، اقتصادی و بومی خوزستان بینظیر هستند. تا به امروز ۱۹ نمایندگی در خوزستان فعالیت میکنند که از این تعداد، چهار نمایندگی در اهواز فعال هستند. قصد داریم این تعداد را به ۴۰ نمایندگی ارتقا دهیم. مجموع نمایندگیهای سراسر کشور، ۵۲۰ شعبه است که برنامه داریم، این تعداد را به ۱۲۰۰ شعبه افزایش دهیم. امیدوارم با تقویت زیرساختهای ارتباطی، تبادل کالا بین استانها با کیفیت بهتری انجام شود.