×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

حميد‌رضا گلپایگانی مدیرعامل ملی حفاری ایران در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: شرکت ملی حفاری با ۷۰ دکل، رتبه اول ناوگان خشکی در میان کشورهای منطقه را از آن خود کرده است. از سال ۱۳۷۹ تا به امروز بحث خصوصی‌سازی شرکت مطرح شده است. ۲۵ سال در تحریم اصل ۴۴ قرار گرفته‌ایم. هر چند این اصل یکی از اصل‌های مهم و موثر برای چابک‌سازی شرکت‌های دولتی است اما در بخش بالادستی نفت و به ویژه در زمان تحریم، تغییر در ساختار شرکت ملی حفاری ایران نوعی خود تحریمی است.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم پنج دهه فعالیت شرکت ملی حفاری ایران از سال ۱۳۵۸ تا به امروز را تشریح کنیم، باید سال‌های ۱۳۵۸ الی ۱۳۶۸ را دوران دفاع مقدس، از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۸ را تثبیت جایگاه، از ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۸ را پروژه‌محوری و ورود به بازار رقابت، از ۱۳۸۸ الی ۱۳۹۸ رویکرد بنگاه‌داری اقتصادی و از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۸ رو دوران نوسازی ناوگان و ارتقای بهره‌وردی تقسیم کنیم.

در سال ۱۳۹۹ بهره‌وری شامل راندمان و اثربخشی به ۵۸ درصد رسيده است. در سال ۱۳۹۳ در مجموع هفتاد و دو دکل کار می‌کرد که در سال ۹۹ این تعداد به ۵۵ دکل رسید و در ادامه و با همت کارکنان سخت‌کوش در سال ۱۴۰۲ دکل‌های فعال به ۶۳ دکل رسید. تنها شرکتی هستیم که فعالیت‌های تکمیلی شامل ۲۰ فعالیت در داخل شرکت ملی حفاری انجام می‌دهیم.

گلپایگانی درآمد از دست رفته‌ی شرکت ملی حفاری در بازه سیزده ساله ۲۶ هزار میلیارد تومان یاد کرد و گفت: در بازه‌ی زمانی سال‌های ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۹ به دلیل کاهش بهره‌وري و آماده بکاری تجهیزات، ۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد این مجموعه از دست رفت. در سال ۱۳۹۸ به ازای هر دکل سی هزار دلار درآمد شرکت ملی حفاری ایران بود که این میزان در سال ۱۳۹۸ به پنج هزار دلار کاهش پیدا کرد. اعتفاد داریم صنعت حفاری قوی به صنعت نفت قوی منتجه می‌شود. خوشبختانه با موافقت هیت‌مدیره ملی حفاری، وزارت نفت، وزارت اقتصاد، مجلس، سازمان خصوصی‌سازی و سایر نهادهای نظارتی در ۲۷ خرداد ماه، خارج شدن شرکت ملی حفاری ایران از شمول خصوصی‌سازی اعلام شد.

مدیرعامل ملي حفاری ایران از تاسیس هنرستان فنی خبر داد و افزود: به منظور تربیت نیروهای متخصص در زمینه ملی حفاری، به آموزش و پرورش استان پیشنهاد تاسیس هنرستان فنی داده شد. این اطمینان را می‌دهیم، امکانات این مجموعه در اختیار هنرستان قرار گیرد و چاه‌ها را به کارگاه هنرستان تبدیل می‌کنیم. خانواده ملی حفاری با ۱۷ هزار سرمایه انسانی به پهنه‌ای ایران گسترده است. افتخار داریم اعلام کنیم از این تعداد، ۱۲ هزار تن، نیروهای بومی هستند. یکی از دغدغه‌های مدیریت، همسان‌سازی درآمد نیروهای ارکان ثالث با کارکنان قراردادی است.
ابراهیم متین‌سیرت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.