×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرعامل نفت گچساران خبر داد: اجرای موفقیت آمیز یك هزار و ۹۵۶ كیلومتر عملیات توپكرانی در خطوط لوله نفت و گاز گچساران

به گزارش روابط عمومی: غلامرضا کمالی در گفتگو با خبرنگار نفت گچساران در تشریح این عملیات گفت: توپکرانی ، عملیات عبور دادن شی خارجی با فرایندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط به لحاظ ایمن سازی انجام می ‎شود.

کمالی تصریح کرد: متخصصان صنعت نفت ایران امروز در اوج اقتدار و عزت بدون از وابستگی در تمامی قسمت های مهندسی؛ فنی و عملیاتی، از تحریم های سخت عبور کرده اند.

کمالی با اشاره به ویژگی خاص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: این شرکت با در اختیار داشتن بیش از هفت هزار کیلومتر خطوط لوله در اقطار ٤ تا ۵۲ اینچ در حوزه گچساران و چهار استان جنوبی کشور و عبور خط لوله صادراتی نقش مهمی در صنعت نفت و اقتصاد کشور دارد که راهبری این مهم بر عهده جوانان و متخصصان همین کشور است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت گچساران افزود: نیروهای خستگی ناپذیر اداره خدمات عملیات گچساران با هماهنگی سایر مدیریت ها و واحد های ذیربط از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز موفق شده اند یک هزار و ۹۵۶ کیلومتر از خطوط لوله نفت و گاز را با اراده ای بی نظیر توپکرانی نمایند.

کمالی بیان کرد: در خطوط ۶ اینچ تا ۴۲ اینچ گاز و گاز مایع ۳۴ مورد، به متراژ ۵۰۴ کیلومتر و در خطوط لوله نفت صادراتی ۴ اینچ تا ۴۸ اینچ؛ ۴۴ مورد به متراژ یک هزار و ۴۵۲ کیلومتر عملیات توپکرانی با موفقیت انجام شده است .

وی در تشریح فرایند این عملیات خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعدد خطوط لوله در موقعیت جغرافیایی این شرکت که از نقاط کوهستانی و سخت ‎گذر در چهار استان کهگلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر عبور می‌کند، در برخی موارد بازدیدها به دلیل عملیاتی بودن با بالگرد انجام می‌شود.

کمالی به آزمایشات درون چاهی نیز اشاره کرد و گفت از ابتدای امسال ۳۷۰ مورد آزمایش ممیزی فشارشکن، فشار در حال جریان، حرارت سنجی و ضریب بهره دهی نیز با موفقیت انجام شده است که لازم می دانم از تمامی کارکنان خدوم، دلسوز و تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تقدیر و تشکر نمایم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.