×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
واکسیناسیون رایگان 45 هزار راس طیور بومی در برابر بیماری نیوکاسل در شهرستان گتوند

دیدارخوزستان ، به گزارش دیدار خوزستان ، هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند اظهارکرد: درطرح واکسیناسیون رایگان  نیوکاسل طیوربومی ، تعداد 45 هزار قطعه طیور بومی شامل مرغ، خروس، کبوتر و بوقلمون به روش آشامیدنی واکسینه گردید.

احمدفخرالدین بیان کرد: این عملیات با اولویت روستاهای پر خطر و پر جمعیت بمنظور جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام شد.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند افزود: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی و کشنده در پرندگان می‌باشد که قابل انتقال به انسان نیست ، و در پرندگان با علائم تنفسی (تنگی نفس، سرفه)، نشانه‌های عصبی (افسردگی، بی‌اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن)، و علایم گوارشی ( اسهال سبز) بروز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری می‌تواند در مدت زمان کوتاه تلفات زیادی در پی داشته و خسارت زیادی را به صنعت طیور وارد کند، ادامه داد: مهمترین اصل در پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون گله‌های صنعتی و بومی است.

شایان ذکر است نیوکاسل یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند.

خبرنگار: محمود بلیوند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.