به گزارش خبرنگار دیدارخوزستان: طبق گفته امیر صفیخانی، در سال ۱۴۰۱، اهواز دارای دوهزار تاکسی بود که بیشتر از ۹۰ درصد آنها دارای عمر بیش از ۱۱ سال و فرسوده بودند. اما با اجرای مرحله اول هدفمندی یارانهها از سال ۱۳۸۹ به بعد، تعداد تاکسیها به ۳۶۰۰ دستگاه افزایش یافته است. این نشان میدهد که در زمینه توسعه ناوگان پیشرفتی در اهواز تحقق نیافته است و بلکه کاهشی نیز رخ داده است.
صفیخانی اظهار داشت: با ورود دوره جدید مدیریت شهری، نوسازی ناوگان تاکسی در اولویت قرار گرفته است.
او بیان کرد: برای ارائه تسهیلات به رانندگان، تفاهمنامهای با کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان منعقد شده است. طبق این تفاهمنامه، ۲۰۰ تسهیلات با سود ۴ درصد به میزان ۸۰ درصد قیمت خودرو به رانندگان تاکسی پرداخت شده است و تاکنون ۱۱۴ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز افزود: برای اولین بار، تسهیلات به ۱۱ مددجوی بهزیستی نیز ارائه شده است. بانک ملی ایران با شهرداری اهواز تفاهمنامهای منعقد کرده و ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵۰ راننده تاکسی پرداخت خواهد کرد. در این تفاهمنامه، شهرداری اهواز نیز ۲۳ میلیارد تومان بلاعوض به رانندگان پرداخت خواهد کرد.
صفیخانی افزود: در سال جاری، تاکسیهای اهواز به تعداد ۲۶۵ دستگاه نوسازی شدهاست. علاوه بر آن، برنامهریزی برای نوسازی ۱۰۰ تاکسی دیگر نیز در دست انجام است.
وی افزود: هدف از این تلاشها، بهبود کیفیت و امکانات خدمات تاکسی در شهر اهواز است. با نوسازی ناوگان تاکسی و استفاده از خودروهای جدیدتر و کمسوختتر، عمر مفید خودروها افزایش مییابد و رانندگان و مسافران از خدمات بهتری بهرهمند میشوند. همچنین، ارائه تسهیلات و یارانهها به رانندگان تاکسی، به آنها کمک میکند تا به راحتی به خودروهای جدید دسترسی پیدا کنند و از شرایط مالی بهتری برخوردار شوند.
https://didarkhouzestan.ir/?p=17910