×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در شهرستان گتوند رشد ۷۹ درصدی داشته است

به گزارش دیدار خوزستان؛رییس اداره کتابـخانه های عمومی شهـرستان گتوند گفت: با تلاشـها و اطلاع رسانی های انجام پذیرفته در سطح کتابخـانه های عمـومی و با نگاه ویـژه ای که مردم شهرستان به حوزه کتاب و کتابخـوانی داشته اند از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۶۰۶ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

ابوذر اکبـری نیا همچنـین اظهارداشت : این تعـداد کتـاب که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد هفتاد و نه درصدی داشته پس از طی فرآیند مربوطه و کسب استعـلام و تایید از نهـاد کتابـخانه های عمـومی کشـور به مخـازن کتابخانه ها انتقال یافته و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته اند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اهدای کتاب بیان کرد: اهدای کتاب از طرف مردم به کتابخانه های عمومی به عنوان یک سنت حسنه ، چندین سال است که در سطح شهرستان در حال اجرا است و خوشبختانه مردم فرهنگ دوست شهرستان استقبال بسیار خوبی از این موضوع داشته اند.

وی افزود: از این تعداد نسخه کتاب اهدا شده که با موضوعات مختلفی همچون ادبیات ، روانشناسی ، فلسفه ، کمک درسی ، مذهبی ، تاریخی ، کودک ، پزشکی و علوم اجتماعی بوده اند ، تعداد ۲۴۷ نسخه توسط اعضا کتابخانه ها ، ۱۳ نسخه توسط مسئولان ادارات و نهادها ، و ۳۴۶ نسخه نیز توسط ناشران به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شده است.

اکبری نیا ادامه داد: کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد اجتماعی و تاثیرگذار ، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بخشهای جامعه دارد و عموم مردم می توانند با اهدای کتابهای خوانده شده و بلا استفاده ی خود به کتابخانه های عمومی ، زمینه را برای استفاده دیگران از این کتابها فراهم کنند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند در پایان با تقدیر از کوششهای کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: نقش کتابداران در اطلاع رسانی و اجرای این موضوع بسیار پررنگ بوده و هست و از همه علاقه مندان دعوت میشود که به طرح اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی بپیوندند.

به گزارش: محمود بلیوند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.