×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
با حمایت از تولید، اشتغال شکل می گیرد + عکس

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی، استاندار خوزستان در جلسه شورای ادرای که با حضور بسیاری از مدیران استان در فرمانداری رامهرمز برگزار شده بود با بیان مطلب فوق به ضرورت توجه ویژه به امر سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: از موارد بسیار مهمی که همه ی دستگاه ها باید به آن اهتمام ویژه ورزند ایجاد بسترهای لازم برای هر چه بیشتر و بهتر سرمایه گذاری است زیرا سرمایه گذاری رشد شاخص های اقتصادی در استان را به همراه خواهد داشت.

دکتر حسینی محراب در ادامه به افتتاح طرح های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: اراده ‌ای که دولت برای تکمیل طرح ‌های نیمه تمام در شهرستان ‌ها به کار گرفته در حال ثمر دادن است و به زودی نتایج آنان مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ی شورای اداری تصریح کرد: در جلسه شورای اداری تمام مسائل و مشکلات شهرستان هفتکل و رامهرمز مطرح شد و هم فکری های لازم برای رفع آن‌ ها با حضور مسئولان ذی ربط صورت گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکلات استان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد اظهار داشت: انتظار می رود همه مدیران مشکلات را با جدیت تمام تر چه در سطح شهرستان، استان و چه در سطح ملی پیگیری کنند تا هر چه زودتر مشکلات مرتفع شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: از جمله این پیگیری ها مصوباتی است که در همین جلسات اعلام میشوند.

بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت شهرک های خوزستان در جلسه ی شورای اداری با اشاره به اینکه همه ی تلاش ها باید در این مسیر صورت گیرد که تولیدکنندگان با کمترین دغدغه به امر تولید بپردازند گفت: بانک ها تاثیرگذارترین دستگاه هاهستند که می تواند اقدامات شایسته و تسریع در کارها به چرخه ی تولید و روند افزایش تولید کمک شایان نمایند و انتظار می رود بانک ها اهتمام جدی تری داشته باشند.

مهندس علی مهدی پور با بیان اینکه دفترچه قرارداد شرکت شهرک های صنعتی را برخی از بانک ها به عنوان وثیقه قبول نمیکند به مصوبات اشاره کرد و افزود: برخی از بانک با بهانه ی سهل البیع بودن حتی سند طرح را هم نمیپذیرند و می گویند باید وثیقه خارج از طرح باشد.

وی با اشاره به اینکه برای مهار تورم و اشتغال زایی و رفع محرومیت باید افزایش تولید صورت بگیرد اظهار داشت: برای افزایش تولید باید روند کاری تولیدکنندگان تسهیل و تسریع شود به همین دلیل وقتی واحد تولیدی پایان کار کسب می کند و پروانه بهره برداری میگیرد سند تک برگ اخذ می کند که قاعدتاً و طبق مصوبات باید بتواند از آن به عنوان وثیقه استفاده نماید.

وی در خاتمه گفت: رامهرمز و شهرک های صنعتی مستقر در این شهرستان ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارند و پیش بینی می شود در آینده ایی نزدیک سرمایه گذاری موثری صورت پذیرد.

این گزارش می افزاید نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه در استان خوزستان بانک ها نگاه سختگیرانه ای به موضوع حمایت از تولید دارند گفت: بانک ها همکاری مناسبی با بخش های مختلف بویژه صنعت نداشته و در پرداخت تسهیلات همکاری مطلوبی ندارند در حالی که باید به امر تولید نگاه ویژه تری داشته باشند .

دکتر متینیان با بیان اینکه منابع مالی بانک ها جذب نشده زیراآنان نتوانستند این منابع را به مشتریانشان بپردازند افزود: بی گمان تولید و تولیدکنندگان محور مهم و اصلی اشتغال زایی هستندو همه ی بخش های متولی لازم است کمک کنند تا چرخه تولید دچار خلل نشود و تولیدکنندگان دلسرد نشوند.

وی در خاتمه اظهار داشت: بارها پیشنهاد شد باید صندوقی برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران تشکیل شود تا آنان مشکلات تامین منابع مالی نداشته و به فراغت به امر تولید بپردازند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.