×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیمه سلامت به دنبال تامین آسایش و آرامش بیماران است

محمدرضا رضایی در نشست خبری که ۲۸ مهرماه به مناسبت سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت برگزار شد: بیمه‌های درمانی از ارکان اصلی نظام سلامت به شمار می‌روند. به دنبال ارائه خدمات باکیفیت هستیم. در حوزه تعرفه پرستاری ۱۸۱ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی پرداخت کردیم. ۱۲ میلیارد تومان به بیمارستان‌های خصوصی پرداخت شده است و تا پایان سال هیچ بدهی نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از پوشش پنجاه درصدی جمعیت استان از سوی بیمه سلامت گفت و ادامه داد: بخش عمده‌ای از بیمه‌شدگان ساکنین روستایی هستند دو میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش داریم که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار تَن در روستا، ۵۶۶ هزار نفر در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان، ۲۵۰ هزار نفر در حوزه صندوق کارمندی و مابقی صندوق‌های دیگر هستند.۲۳۵ مرکز بهداشتی در روستاها فعال هستند. ۶۵۰ تیم سلامت شامل پزشک، ماما، پرستار، دندانپزشک و داروخانه در این مراکز خدمت می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه نبستن قرارداد از سوی پزشکان مهم‌ترین چالش بیمه سلامت است، افزود: این مورد صرفا به استان خوزستان محدود نمی‌شود. با اینکه حق ویزیت به طور کامل به پزشکان پرداخت می‌شود اما بازهم شاهد سرباز زدن پزشکان از عقد قرارداد مستقیم با بیمه‌ها هستیم. تا به امروز با هفتصد پزشک قرارداد مستقیم بسته‌ایم. هزاز و سیصد پزشک تا به امروز تمایلی برای عقد قرارداد نشان نداده‌اند که البته در این مورد مذاکراتی با انجمن‌های مختلف و مرتبط با پزشکان انجام شده که هنوز نتیجه‌ی مطلوب حاصل نشده است. چند سال پیش قانونی تصویب شد که در آن پزشکانی که با بیمه قرارداد نمی‌بستند، از سوی نظام پزشکی برای آنان پروانه صادر نشود، که تا به امروز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

وی در ادامه گفت: در حوزه اصالت‌سنجی اگر دارو یا تجهیزات پزشکی که دارای کد اصالت هستند باطل نشوند اجازه پرداخت آنها را نداریم. رعایت نکردن این مهم که با جیب بیمار سر کار دارد باعث شده، بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی، هزینه‌های دارو و با تجهیزات پزشکی دارای کد اصالت را به دلیل سوخت نشدن کد اصالت، از بیمار به طور کامل دریافت کنند و بیمه هم امکان پرداخت را پیدا نمی‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه گفت: پاداش اهدا کُلیه از پنجاه و هشت به ۸۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. از طرفی پانزده خدمت به حوزه بیماران نیازمند به پرتودرمانی اضافه شده است. به بیمارانی که اشکال در حوزه خود‌ایمنی داشته‌اند شانزده خدمت، بیماران هپاتیت B سی و دو، بیماران ALS شصت و دو خدمت ارائه می‌شود. از طرفی هزینه‌های دندانپزشکی بیماران خاص و صعب‌العلاج تا سقف ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. دهک یک تا پنج هزینه‌ای بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کنند. تعرفه‌ی بیمه‌ی شش تا ده هم متفاوت است.

رضایی با بیان اینکه بیمه سلامت خوزستان در حوزه جوانی جمعیت رتبه اول را به لحاظ تحت پوشش بیمه قرار دادن دارد، اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۴۸۸ مادر باردار به همراه ۱۷۹ هزار کودک زیر پنج سال به صورت رایگان دفترچه دریافت کرده‌اند. چهار هزار و ۱۰۰ نفر زوج نابارور را نشان‌دار کرده‌ایم. هفت میلیارد وا ۴۰۰ هزار تومان به مؤسسات طرف قرارداد و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مؤسسات غیر طرف قرارداد بابت درمان زوج‌های ناباور پرداخت‌ کردیم. ۶۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار ثبت شدند. تا به امروز ۱۳۹ میلیارد تومان در قالب خدمات سرپایی ۳۳۶ هزار مراجعه، بستری ۴۴ هزار مراجعه و خسارت متفرقه ۶ هزار و ۱۰۰ پرونده هزینه پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت در مورد بیمه اتباع اظهار داشت: اشخاصی که قانونی اقامت دارند و دارای شناسه‌ی یکتا هستند، می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند. بر اساس قانون اتباع می‌بایست دو برابر ایرانی‌های تحت پوشش حق بیمه پرداخت کنند. دانشجویان اتباع که در کشور ثبت‌نام می‌کنند، الزاماً باید بیمه شوند.

گفتی است؛ هفته بیمه سلامت از ۲۸ مهر ماه آغاز و تا ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت. ارتقای سواد سلامت پیشگیری پزشکی خانواده و نظام ارجاع، مشارکت اجتماعی خیرین سلامت و سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان هوشمند، اعتبارسنجی، نظارت و نسخه الکترونیک، حمایت از درمان زوجین ناباور، جوانی و پویایی جمعیت، خرید راهبردی خدمات سلامت، ارتقاي بسته خدمات بیمه پایه و تسهیل فرآیندی درمانی، پایش و به‌روزرسانی خدمات صندوق‌ بیمارهای خاص، صعب‌العلاج و نادر، پژوهش و تحقیق، پوشش همگانی، عمق‌بخشی و افزایش سطح دسترسی خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، نام‌گذاری روزهای هفته بیمه سلامت است.

ابراهیم متین‌سیرت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.