×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توسعه پایدار با خوشه ای شدن صنایع کوچک

دیدارخوزستان ، به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های استان خوزستان، مدیر عامل این شرکت با هیات همراه در بازدید از شهرک صنعتی بهبهان با بیان مطلب فوق به شرایط اقتصادی و بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تاثیرپذیری اقتصاد ایران از تحولات اقتصاد جهانی مانند شدت یافتن رقابت جهانی، توسعه حمل و نقل، اطلاعات و فناوری، افزایش مبادلات بازرگانی، تقسیم بازار، رشد تنوع طلبی مصرف کنندگان، رشد صادرات و واردات کالا و خدمات، اهمیت توسعه و گسترش صنایع کوچک را در کشور صد چندان نموده است.

مهندس مهدی پور در ادامه به تاثیر رشد تولید در اشتغال زایی اشاره کرد و افزود: هم اکنون ایجاد فرصتهای شغلی از اساسی‌ترین برنامه‌های دولت در دست یابی به هدف فوق است به همین دلیل دولت با تشویق کارآفرینان و حمایت و ترغیب آنها در توسعه و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط توجه جدی خود را به این بنگاهها به عنوان راه حلی اساسی در جهت دست یابی به توزیع عادلانه درآمد و ثروت، ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و رشد اقتصادی و… معطوف ساخته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه به توانایی تولیدی شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان علاوه بر حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی ظرفیت‌هاییبسیار بالایی برای تولید در بخش‌های دیگر از جمله محصولات کشاروزی و دامی دارد که با خوشه بندی آنان می‌توان امیدوار بود در بعد خارجی و داخلی مقبولیت بیش از پیش را پیدا کنند.

وی افزود: در این میان بهبهان یکی از مناطقی است که قابلیت‌های بسیار زیادی برای شکوفایی صنایع کوچک و متوسط داراست.

مهندس مهدی پور در ادامه به واحدهای راکد در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری با جدیت و اهتمام ویژه‌ایدر راستای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد گام بر داشته خواهد شد تا آنان به چرخه تولید بازگردانده شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون در این شهرک صنعتی ۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند گفت: از اینکه شرکت رانوش البرز (بسته بندی آب آشامیدنی و تولید کننده انواع آبمیوه با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم) به امر تولید باز گشته است خوشحال و امیدوار است صنعتگران هر روز شاهد بازگشت یکی دیگر از کارگاه به عرصه تولید باشند.

وی در خاتمه گفت: شهرک صنعتی بهبهان ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت و توسعه واحدهای تولیدی صنایع غذایی است از جمله واحدهای بسته بندی خرما، انواع نوشیدنی، بسته بندی حبوبات و سبزیات خشک دارد که می‌تواند گسترش پیدا کند.

بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه از پروژه‌های عمرانی شهرک بازدید نمود و بر تسریع، تکمیل و ادامه پروژه اسفالت در نقاط مختلف شهرک تاکید کرد. سپس در نشستی صمیمانه با صنعتگران این شهرک ضمن شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنان بر همکاری و همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی برای خدمت رسانی به آنان قول مساعد داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.