×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دانش بنیان ها میتوانند مرزهای تحریم را بشکنند

حمیدرضا فلاح مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان خوزستان، در سمینار نقش صنایع خوزستان در نوآوری و توسعه اقتصادی گفت: مابعنوان متولی بخش صنعت اعلام‌ میکنیم که برخی مسیرها باید اصلاح بشوند و مکانیزم‌اصلاح هم رویکرد به سمت شرکتهای دانش بنیان است که بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری می توانند دراین مسیر کمک های بسیاری را در بهبود وضعیت صنعت ، تولید و کاهش زیان ها داشته باشند.

وی افزود: امروز ۱۵۰ واحد صنعتی ما درتوسعه فضای دانش بنیان کارهای بسیار خوبی را پیش بردند و حدود ۴۵۰ واحد فنی و مهندسی هم شکل گرفته است.
مهندس فلاح تصریح کرد: ارزش افزوده و زنجیره های ارزشی که داریم بر روی آنها کار می کنیم باید تقویت شود و باید از طریق مطالعات هزینه های تمام شده نیز کاهش یابد.
شرکتهای دانش بنیان واقعی دربهبود راندمان و کاهش هزینه میتوانند کمک کنند و ما هم درحال انتقال منابع به این سمت و سو هستیم.
مدیرکل صمت خوزستان اظهار کرد:امروز در شرکتهای پتروشیمی فضایی ایجاد شده تا پلیمرهای با گریدهایی که ارزش افزوده بالا داشته و قابل رقابت نیز باشند تولید کرد که از آن میتوان به پلیمرهای پزشکی و سایر حوزه هایی که پرمصرف هستند اشاره کرد.
مهندس فلاح خاطرنشان کرد: در حوزه های دیگری که باید ورود کنیم حوزه معادن است که درسالهای گذشته مطالعه عمیقی روی آنها صورت نگرفته و اساساً توجهی به استانهایی مانند خوزستان برای مطالعات و اکتشاف عرصه های جدید نشده بود .اما امسال با اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی که برای بحث مطالعات در حوزه معادن در کشور دیده شده سعی می کنیم که به صورت ویژه مطالعات را پیش ببریم ؛اما اینجا هم نیاز است تا باتوجه به اینکه زمان زیادی گذشته است ، برای تقویت بازار این حوزه نیاز داریم تا میان بری بزنیم به سمت شرکتهای دانش بنیان ، خلاق و نوآور تا از ظرفیت آنها برای بهبود و رشد این حوزه استفاده شود.

وی گفت:ما شرکتهای دانش بنیانی داریم که مصداق بارز توانایی هایی بودند که دراستان ایجاد شدند که امروز در مواردی مانند هایتک پزشکی که در دزفول درحال تولید است وبه کشورهایی صادر میشود که ایران را شدیداً تحریم کرده اند ولی به واسطه نیازی که به این محصول موردنیاز اتاق عمل وجود دارد، بدون توجه به تحریم ها در حال صادرات این مصول هستند.

مهندس فلاح درپایان با اشاره به برتری قدرت علم در دنیلی امروز خاطرنشان کرد:این قدرت علم است که امروزه نشان می دهد به واسطه دانش بنیان بودن و موردنیاز بودن‌ میتواند مرزهای تحریم را هم پشت سر بگذارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.