×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امضای تفاهم‌ نامه همكاری بین شركت نفت و گاز اروندان و اداره‌كل شیلات خوزستان/ایجاد اشتغال استفاده از آب‌های نامتعارف از موضوعات اجرای تفاهه نامه است

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت وگاز اروندان، عبدالله عذاری اهوازی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: امضای تفاهم نامه با اداره‌کل شیلات خوزستان به منظور ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در هویزه از چند منظر مانند تامین زنجیره غذایی شرکت‌ها و کارخانجات شرکت نفت و گاز اروندان و ایجاد اشتغال از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به اهمیت آن می‌افزاید.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این تفاهم نامه به آن‌ توجه شده ورود به تصفیه آب‌های نامتعارف است، چرا که طبق قانون بودجه و مجلس شورای اسلامی استفاده از آب خام تا پایان سال جاری ۱۴۰۳ برای موارد صنعتی ممنوع بوده به همین دلیل استفاده از آب‌های نامتعارف در کارخانجات در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: برای استفاده از آب‌های متعارف نیاز به تاسیس تصفیه خانه است که خوشبختانه در هویزه یک تصفیه خانه نیمه کاره وجود دارد که امید است با کمک اداره‌کل شیلات خوزستان این تصفیه خانه راه اندازی و از آب خروجی آن ضمن استفاده در حوضچه‌های پرورش ماهی شور آبی در صنعت و کارخانجات نمک‌زدایی بهره‌ ببریم.

وی گفت: اجرای این تفاهم‌ نامه ضمن ایجاد زنجیره ارزش و اشتغال با تاسیس حوضچه‌‌های ماهی به اکوسیستم منطقه، کشاورزی و کاهش گرد و خاک کمک خواهد کرد.

مرتضی سوری مدیرکل شیلات خوزستان نیز موضوع این تفاهم نامه را ایجاد همکاری درخصوص توسعه فعالیت‌های شیلاتی به منظور افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه غرب کارون دانست.

گفتنی است؛ در حاشیه سومین روز این نمایشگاه و در حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و حسینی محراب استاندار خوزستان این توافق نامه به امضا رسید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.