×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
باران‌های اسیدی و ریزگرد‌ها محیط زیست خوزستان را با چالش مواجه کرد

علیرضا الماسوندی گفت: باران‌های اسیدی در خوزستان در یک دهه اخیر بر پوشش گیاهی و ذخایر منابع طبیعی استان تاثیر منفی گذاشته و هرسال شاهد هستیم تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی به علت ریزش باران‌های اسیدی و مسمومیت و آسیب رسیدن به سیستم تنفسی و شش‌ها راهی بیمارستان می‌شوند.

وی گفت: آثار مخرب ریزگرد‌ها بر طبیعت خوزستان و جامعه انسانی آن برکسی پوشیده نیست لذا باید در برنامه‌ریزی‌ها، مسایل زیستی محیطی خوزستان در نظر گرفته شود.

الماسوندی تصریح‌کرد: تولید و خیزش ریزگرد‌ها از نواحی شمالی افریقا، سوریه، عراق، اردن و عربستان سعودی و بخشی نیز به علت خشکیدگی تالاب‌ها بوده و در این خصوص باید تعامل و دیپلماسی با کشور‌های همجوار برای کنترل و کاهش ریزگرد‌ها و مرطوب سازی بیابان‌ها در پیش گرفته شود.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و افزایش دما طی دهه‌های اخیر ضمن تاثیر بر منابع آب ایران باعث بروز سیلاب و ذوب شدن سریع برف در مناطق بالادست شده افزود:سیلاب‌های مخرب و پی درپی، سرمایه گذاری‌های جدید در خوزستان را متوقف و روند مهاجرت را افزایش خواهد داد.

الماسوندی تاکیدکرد: باید برای چالش‌های زیست محیطی در خوزستان به عنوان قطب اصلی صنعت نفت و گاز، کشاورزی و اقتصاد کشور چاره جویی کرد تا بیش از این خوزستان آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰درصد آب‌های سطحی در خوزستان جاری است، ولی کمیت و کیفیت آب به علت شرایط اقلیمی دچار تغییرات شده افزود: باید سامانه‌های تصفیه پساب در خوزستان توسعه یابد و با عوامل آلایندگی آب‌ها برخورد بازدارنده داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.