×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید از اثر جهانی چغازنبیل در روز‌های بارانی ممنوع است

عاطفه رشنوئی گفت: مصالح غالب در چغازنبیل و هفت‌تپه، خشت و آجر است، در بارندگی‌های شدید، این مصالح که در دیوار‌ها و کف‌پوش محوطه‌های چغازنبیل و هفت‌تپه قرار دارند، آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

او می‌گوید: در بارندگی‌های شدید و طولانی، آب به درون این مصالح نفوذ کرده و قدم گذاشتن بر آن‌ها ممکن است اثرات دائمی تخریبی بر آجرفرش‌ها باقی بگذارد، از این‌رو هرگونه رفت‌و آمد در محوطه تا خشک شدن کامل مصالح، برای حفاظت از این آثار ممنوع است.

رشنوئی گفت: اثر جهانی چغازنبیل و محوطه تاریخی هفت‌تپه در روز‌های نوروز یکی از مقاصد اصلی گردشگری است و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور راهی این ۲ محوطه می‌شوند بر همین اساس، باتوجه به بارندگی‌های فصلی از گردشگران می‌خواهیم پیش از حرکت به سوی چغازنبیل و هفت‌تپه، به شرایط آب و هوایی توجه داشته باشند و تا خشک شدن کامل محوطه (که در صورت آفتابی بودن، ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد) از سفر به این ۲ محوطه خودداری کنند.

به گفته او گردشگران می‌توانند پیش از حرکت به سوی چغازنبیل و هفت‌تپه از صفحه پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه در اینستاگرام به نشانی @tchoghazanbilworldheritage و شماره تماس ۰۶۱-۴۲۸۶۷۲۱۳ از وضعیت تعطیلی محوطه اطلاع حاصل کنند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: بازدید از موزه هفت‌تپه همه روزه و حتی در روز‌های بارندگی برای عموم امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان در صورتی که امکان بازدید از چغازنبیل و محوطه هفت‌تپه وجود نداشته باشد، می‌توانند از موزه هفت‌تپه دیدن کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.