×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبیین برنامه‌های بسیج خواهران رسانه در سال جاری/ هویت بخشی به زن مسلمان را در جامعه نهادینه کنیم

به گزارش خبرنگار دیدارخوزستان، سجاد بهمئی، در جلسه‌ای که امروز (8 خرداد) به همت بسیج رسانه خوزستان و به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر برگزار شد، از کسب مقام نخست بخش بانوان بسیج رسانه خوزستان با کسب 100 امتیاز در کشور خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های متعددی ظرف سه سال اخیر اعم از جشنواره ابوذر و اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت و … در حوزه بانوان بسیج رسانه برگزار شد که بخش اعظم این موفقیت را مرهون تلاش‌های بانوان بسیجی رسانه می‌دانیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان، یکی از مولفه‌های اصلی سازمان بسیج رسانه را جذب خواهران بسیجی خبرنگار در این حوزه دانست و با تاکید بر تعدد برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان بسیج مستضعفین، افزود: در جنگ ترکیبی و‌ روایتی و دفاع مقدس که به سمت جنگ نرم حرکت کرده‌اند، یکی از اهداف اصلی دشمن بحث تاثیرگذاری بر دختران و خانواده‌ها است که باید با ارائه برنامه‌های مختلف مانع رسیدن اهداف دشمن شویم.

وی به گزیده‌ای از برنامه‌های امسال بسیج رسانه خوزستان در حوزه بانوان اشاره کرد و‌ ادامه داد: در برنامه‌های امسال در قرارگاه های یازده گانه، در قرارگاه تعالی زن و خانواده یک سری برنامه‌ها برای واحد خواهران معرفی شده که با توجه به نقش آفرینی در سطح جامعه، باید بتوانیم هویت بخشی به زن مسلمان را در جامعه نهادینه کنیم.

بهمئی، تربیت کنش‌گران فعال مجازی برای مقابله با عملیات روانی دشمنان را یکی از اقداماتی خواند که بانوان بسیجی باید با تولید محتوا در  این مسیر حرکت کنند و گفت: در طرح ترنم بهشتی نیز که به موضوع خانواده مرتبط است باید آگاه‌سازی و‌ تولید محتوا در حوزه تربیت فرزند برای بانوانی که فرزندان بالای پنج سال دارند انجام شود.

وی جریان‌سازی تبلیغاتی را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند که با وحدت و یکدلی بانوان بسیجی خبرنگار باید مدنظر قرار گیرد و خاطر نشان کرد: این موضوع از جمله برنامه‌های امسال بسیج رسانه خوزستان در حوزه بانوان مطرح شده تا جهاد تبیین در سطح جامعه نهادینه شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان تصریح کرد: تدوین و ترویج همه‌جانبه در گفتار و اندیشه زنان نیز مهم است و انتظار می‌رود در این حوزه ضمن بررسی آسیب‌شناسی های اجتماعی، اقداماتی تاثیرگذار در حوزه حجاب و عفاف داشت و نقش آفرینی کرد.

وی یاد آور شد: امروز فضای رسانه‌ای بر کسی پوشیده نیست و در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز پیرامون رسانه و فضای مجازی صحبت‌های متعددی صورت گرفته و انتظار می‌رود با ترسیم نقشه راه، خود برای مقابله با بی‌حجابی و‌ بدحجابی قدم برداریم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار، نیز با اشاره به جایگاه زن در اسلام و در دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: نگاه اسلام به زن و مرد در حوزه انسانیت و رشد تعالی یکسان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، با بيان اينكه امروزه در شرایط جنگ شناختی، حضور زنان در جامعه به ویژه در عصر ما که عصر تکامل دنیای اسلام است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: نقش زنان در حوزه خانواده و جامعه اثرگذار است و زنان کشورمان در عرصه‌های مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی های زیادی داشته‌اند.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را بانوی نمونه اسلام و رمز تعالی عالم هستی دانست و ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اضافه کرد: در دهه کرامت، موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، ولایت و ولایتمداری است چرا که امروز در جنگ شناختی به سر می‌بریم و در این جنگ فریب و‌ نیرنگ های دشمن از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای برای جابجایی حق و باطل وجود دارد، از این رو باید نسبت به نقشه‌های دشمن هشیار باشیم.

حجت‌الاسلام رستگار تصریح کرد: رسانه‌های غول‌پیکر دنیای استکبار به دنبال تفکر و اندیشه‌هایی هستند تا ناهنجارهای فرهنگی را در جامعه گسترش دهند که در این راستا رسانه‌ها نقش مهمی در مقابل خنثی‌سازی نقشه‌های شوم رسانه‌های معاند بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: یکی‌از مشکلات کنونی کشور بحث اقتصاد است که به طور حتم می‌توان در این عرصه هم موفق شد و دشمن به اهداف خود نخواهد رسید اما رسانه‌ها باید در این عرصه به نقش امیدآفرینی خود در جامعه جامه عمل بپوشانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پایان تاکید کرد: بسیج یک تفکر و اندیشه برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است و‌ در تمامی شئون زندگی مردم جای دارد و در هر میدانی جلوه کند حرف نخست را می‌زند.

مریم مراداسکندری، نیز خطاب به رسانه‌ها، عنوان کرد: هم در کنار مردم بودن شما و هم رساندن کامل اهداف نظام و انقلاب به گوش مردم با صراحت، سادگی و پاکی اهمیت دارد و خدا را شاکریم رسانه‌های ما در عرصه‌های مختلف همیشه پیشتاز بودند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ابراز کرد: انتظار از بانوان رسانه این است که همان عهد خواهری که در خانواده‌ها برعهده دارند در حوزه رسانه نیز برقرار باشد و بتوانیم سواد رسانه‌ای‌مان را بالاتر ببریم؛ ظرفیت رسانه خوزستان بالا است و انتظار می‌رود بانوان رسانه نیز در این امر پیشتاز باشند.

وی اذعان کرد: دشمن کانون خانواده‌ها و دختران ما را هدف قرار داده و اگر از قبل این آمادگی را داشتیم و تبعات احتمالی را می‌سنجیدیم شاید به گرفتاری‌های فعلی دچار نمی‌شدیم.

مراداسکندری بیان کرد: معتقدم از اکنون هم می‌شود برای آینده پیش رو در بحث آموزش رسانه‌ای اقدامات خوبی انجام داد زیرا از این طریق می‌توان مردم را آموزش داد تا در نهایت به جایی برسیم که گرفتاری‌های گذشته تکرار نشود.

وی ادامه داد: این رسالت بر عهده خبرنگاران و رسانه‌ها است و باید مثل قبل و بیشتر از آن همت شود و نگذارند تنها خبرهای منفی از استان خوزستان به کشور مخابره شود و بلکه باید رسانه‌ها بسیجی‌وار کار کنند و یاریگر مسئولان باشند.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمی از اصحاب رسانه به رسم سپاس تقدیر ‌وتجلیل بعمل آمد.

مخابره شود و باید رسانه‌ها بسیجی‌وار کار کنند. خبرنگاران می‌توانند دست یاری مسئولان باشند.

گفتنی است درپایان این نشست صمیمی به رسم سپاس از اصحاب رسانه تقدیر ‌و تجلیل بعمل آمد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.