×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حمله شدید لقمان رضایی به هیات خوزستان/ ۳ میلیارد تجهیزات کشتی ایذه را به ضایعاتی فروختند!

لقمان رضایی در گفت و گو با ایسنا، در ابتدا با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی ایران در قهرمانی آسیا و سهم عمده خوزستانی ها در این موفقیت، اظهارکرد: خدا را شکر کشتی‌گیران ایرانی از جمله خوزستانی‌ها در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشتند و این تیم با کسب عنوان قهرمانی توانست دل مردم را شاد کند.

مشکلات کشتی خوزستان بسیار است

وی درباره اینکه چرا سهم مربیان خوزستانی در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های آسیایی علی‌رغم داشتن ۶ کشتی‌گیر کم بود؟ گفت: به هر حال این به نظر سرمربی تیم ملی و فدراسیون برمی‌گردد. واقعیت این است خود من بعد از مسابقات جهانی نروژ اعلام کردم که دیگر نمی‌توانم تیم‌های ملی ایران را همراهی کنم اما به نظرم مربیان دیگری داریم که در همین شهر ایذه ظرفیت حضور در تیم ملی را داشتند که متأسفانه از خوزستان به جز یک مربی، مربی دیگری معرفی نشد. معتقدم هیات در تعامل بیشتر با فدراسیون می‌توانست سهم خوزستان در بخش مربیگری تیم ملی را بیشتر کند، البته مشکلات ما در کشتی خوزستان فراتر از این مسائل است. سال گذشته کشتی ایذه ۲۰ مدال از مسابقات آسیایی وجهانی در رده‌های سنی مختلف کسب کرد و در حالی که در کشورهای پیشرفته از یک کار موفق الگوبرداری می‌کنند و تلاش می‌کنند این کار درست را به شهرها و استان‌های دیگر نیز اشاعه دهند.

رییس هیات با شعار آوردن پول آمد

این مربی سازنده در کشتی فرنگی خوزستان در ادامه با انتقاد از عملکرد هیات کشتی استان، عنوان کرد: رئیس هیات کشتی خوزستان با شعار این که سالی چهار تا پنج میلیارد تومان برای کشتی هزینه می‌کند، وارد این هیات شد، آن هم علی رغم این که تخصصی در رشته کشتی ندارد و پیش از این نیز به جز سه ماه فعالیت در هیات والیبال استان که به عنوان سرپرست، فعالیت مدیریتی در ورزش نداشت که اصلاً هم نمی‌توان دو رشته والیبال و کشتی را با هم مقایسه کرد.

حتی یک باسکول هم برای هیات ایذه نخریدند

وی بیان کرد: باوجود این که کشتی ایذه قطب کشتی فرنگی ایران و حتی آسیا است، برخلاف وعده‌هایی که داده شده بود، در مدتی که من رییس هیات شهرستان ایذه بود، یک ریال پول هم از طرف هیات خوزستان به کشتی ایذه اختصاص پیدا نکرد. بعد هم به خاطر جریاناتی که در ادامه به آن می پردازم، در یک امتحان ساده و ارزان قیمت از هیات استان خواستم با توجه به این که هیات کشتی ایذه باسکول ندارد یک باسکول برای ایذه خریداری شود که خبری نشد. نتایجی هم که ما در این مدت کسب کردیم بدون حتی ریالی کمک از سوی هیات کشتی خوزستان یا دیگر ارگان ها و شرکت ها بود.

باید درِ کشتی خوزستان را تخته کرد

رضایی عنوان کرد: هیات در سهمیه دادن به کشتی‌گیران برای اعزام به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی نیز عنوان می کند، سهمیه‌ها به کشتی‌گیرانی داده می‌شود که هیات‌های آن شهرستان‌ها در هزینه اعزام ها به هیات استان کمک کند و اگر واقعاً ملاک این باشد باید در کشتی را تخته کنیم. متأسفانه همه چیز به صورت معامله شده است و همین شرایط باعث شده نیمی از کشتی‌گیران من بروند و برای باشگاههای دیگر کشتی بگیرند زیرا معتقدند چون تعاملی بین ما و هیات کشتی استان وجود ندارد و سهمیه‌ای به شاگردان ما تعلق نمی‌گیرد، حق آن ها ضایع شده است.

رییس هیات می‌گوید وزیر او را در این سمت گذاشته است

وی گفت: موضوع دیگر این است که هر کشتی‌گیر باید ۱۵۰ هزار تومان ورودی برای شرکت در مسابقات را بدهد که به طور مثال در مسابقات امیدها ۳۵۰ نفر شرکت کردند و پول خوابگاه به حساب هیات واریز شد، در حالی که باید به کشتی گیر برای رشد و پرورش بها داده شود. ما این مشکلات را طی نامه ای به اطلاع رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان رسانده ایم و عنوان کرده ایم که برخی کارها در کشتی خوزستان به اشتباه انجام می‌شود اما گویا پشت رییس هیات خیلی گرم است. البته فکر می کنم به همین صورت نیز است زیرا طی صحبتی که خودم با او داشتم به من گفت مگر کسی من را در این سمت گذاشته است که بخواهد من را از این سمت کنار بگذارد؟ وزیر ورزش من را در این سمت قرار داد. من هم به او گفتم وزیر خوب کاری کرد اما شما تاکنون چه خدماتی به کشتی خوزستان ارائه کرده ای؟ متأسفانه نه تنها هیچ خدماتی به کشتی‌گیران خوزستانی ارائه نمی‌شود، بلکه با تبعیض‌هایی که ایجاد شده است ریشه شهرهای کشتی‌خیز در استان خوزستان در حال خشک شدن است.

شرمم می‌شود زیر مجموعه این هیات باشم

این مربی در ادامه در توضیح چرایی کنار گذاشتن وی از ریاست هیات کشتی ایذه، عنوان کرد: خوشبختانه یک روز قبل از پایان سال، رئیس هیات کشتی خوزستان من را از این سمت برکنار کرد و متأسفانه یکسری باندها در شهر ایذه ایجاد شده است و نتیجه آن چنین تصمیمی بود. البته من شرمم می‌شود که زیرمجموعه چنین رئیس هیاتی باشم و خوشحالم که از این سمت کنار گذاشته شدم و ان شاءالله گزینه بهتری در سمت ریاست هیات شهرستان قرار بگیرد.

۳ میلیارد تجهیزات کشتی را به ضایعاتی دادند!

وی افزود: می‌خواهم بدانم چرا رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه و رئیس هیات کشتی این شهر را کنار گذاشتند، آن هم در حالی که ما موفق‌ترین هیات شهرستانی در کل کشور بودیم و در این مدت به اندازه ۳۰ استان در سال گذشته مدال گرفتیم؟ نکته جالب این است سرپرست فعلی هیات که رییس اداره ورزش ایذه نیز است، سه میلیارد تومان تجهیزات بدنسازی ورزش کشتی شهرستان را بدون این که مزایده‎‌ای برگزار کند به فروش رساند و جالب است من بعد از این که طی نامه ای خواستار مشخص شدن نبود این تجهیزات شدم، آقای حاتمی رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان هم عنوان می‌کند قبلا طی تماسی با آقای رضایی رییس هیات که اعلام کرده بود نیازی به این تجهیزات ندارد، این تجهیزات را به فروش رساندم و گویا آن ها را به ضایعاتی داده‌اند.

در بحث برخورد با فروش تجهیزات مماشات شد

این مربی کشتی فرنگی بیان کرد: وقتی این نامه را مشاهده کردند و دیدند تجهیزات با این قیمت وضعیت شان مشخص نیست و شرایط در حال خراب شدن است و این اقدام منجر به انفصال خدمت فرد خاطی می شود، طی یک اقدام هماهنگ شده تلاش کردند تا احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از سمت خود کنار گذاشته شود و همان فردی که اقدام به فروش دو، سه میلیارد تومان دستگاه بدنسازی داشت را به عنوان سرپرست اداره انتخاب کنند تا داستان مسکوت شود. آن ها وقتی متوجه شدند من در حال تنظیم نامه ای برای گرفتن حق کشتی ایذه هستم، مجدداً با هماهنگی با رئیس هیات کشتی خوزستان یک شب قبل از عید نیز من را برکنار کردند تا من دیگر سمتی نداشته باشم تا از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری کنم. چندین بار به حراست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و مسول بازرسی ورزش و جوانان استان اطلاع داده شد و همگی در جریان این موضوعات هستند اما مماشات می شود و از این مسئله چشم پوشی کردند.

دست‌مان به جایی نمی‌رسد

وی ادامه داد: من به عنوان مربی که در بزرگ ترین سطح کشتی یعنی المپیک مربیگری کرده ام و شاگردان زیادی که دارای عناوین قهرمانی آسیا و جهان هستند درخواست دارم اگر مسئولی می تواند جوابگو باشد به ما بگوید چطور می توانیم حق کشتی گیرانمان در شهر ایذه را از این افراد بگیریم؟ واقعاً اکنون دست ما به جایی نمی رسد زیرا آنها با تغییر رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه و رئیس هیات کشتی شهرستان قصد پاک کردن صورت مسئله را داشته اند اما من اکنون اعلام می کنم دادستان ایذه، خوزستان و کشور باید به این قضیه ورود کنند و باید مشخص شود که چرا این دستگاه های ورزشی بدون هیچ گونه مزایده ای به فروش رسیده اند؟ متأسفانه مشکلات ما یکی، دوتا نیست و اگر این دغدغه‌ها را نداشتیم قهرمان بیشتری را معرفی می کردیم.

آقایان شومن بازی می‌کنند

رضایی خاطرنشان کرد: من معتقدم رئیس فعلی هیات کشتی خوزستان نمی تواند این رشته را اداره کند. من همان‌طور که گفتم پیش از این چندین بار با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این خصوص صحبت کردم اما گویا یک سری محدودیت‌ها وجود دارد که علی‌رغم این که بنی‌تمیم هم مخالف حضور چنین افرادی در هیات‌های ورزشی است اما همچنان چنین فردی در رأس هیات مشغول به فعالیت است. متأسفانه آقایان شومن بازی می کنند و وقتی هم انتقاد می‌شود به صورت دیگری حرف می‌زنند.

ساختار هیات کشتی هنوز مشخص نیست

وی ادامه داد: انتقاد بزرگی که به رییس هیات کشتی خوزستان وارد است این بوده که چرا هنوز این هیات دبیر ندارد و اصلا ساختار ندارد. البته این ایراد به مسئولان بالادستی نیز وارد است که چرا این هیات تاکنون نتوانسته چارت خود را مشخص کند؟ متاسفانه رییس هیات شناخت خوبی از کشتی گیران ندارد و وقتی با ما و ورزشکاران صحبت می‌کند به گونه ای حرف می‌زند که گویا او را به زور در این سمت قرار داده‌اند! به هر حال شرایط به صورتی است که چنین وضعیتی برای کشتی خوزستان خوب نیست.

این مربی کشتی عنوان کرد: وقتی ما کار بزرگ پرورش استعدادها که نتیجه آن مدال‌آوری در همین مسابقات اخیر آسیایی است را انجام می‌دهیم، باید از چنین کاری الگوبرداری شود و به آن اهمیت بدهند ولی متأسفانه عکس آن را شاهد هستیم.

در تهران یک خبرنگار به دادِ کشتی‌گیر خوزستانی رسید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حسین اسدی وقتی در مسابقات آسیایی مصدوم شد، وقتی برای جراحی به تهران می‌رود متأسفانه در پایتخت آواره می‌شود و ما چندین بار با رئیس هیات کشتی خوزستان تماس گرفتیم که از این کشتی‌گیر که اکنون جایی در تهران ندارد، حمایت کند اما حمایتی صورت نمی‌گیرد و آن وقت می‌بینیم یک خبرنگار عاشق کشتی (علی رجبی)، اسدی و مادرش را به خانه‌شان می‌برد تا در تهران آواره نباشند. رامین طاهری در مسابقات کشورهای اسلامی رباطش پاره شد ولی رئیس هیات کشتی استان خبر نداشت که حتی با او تماس بگیرد. پویا دادمرز نیز همین مدتی پیش مصاحبه و عنوان می‌کند که زشت است خانواده‌ام پول بلیت‌های رفت و برگشتم به اردوهای تیم ملی و مسابقات را بدهند و بعد می‌بینیم هیات کشتی خوزستان جوابیه می‌دهد که آقای دادمرز تحت حمایت شخصی خاص که منظورشان من بودم، مصاحبه کرده است و بعد هم می‌گویند ما ۶۰ میلیون تومان به او داده‌ایم در حالی که اصلاً به این صورت نیست. آن پاداش در مراسم تجلیل از قهرمانان خوزستانی به این کشتی‌گیر داده شد که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان بود و هیات کشتی خوزستان دخالتی در اهدای آن نداشت. آن ها می‌خواستند در واقع با عوام‌فریبی این کار را به اسم خودشان تمام کنند و بعد هم با این و آن صحبت می‌کنند که از کشتی‌گیران بخواهید دیگر مصاحبه نکنند که باید بگویم اگر شما کارتان را درست انجام دهید هیچ کسی مصاحبه نخواهد کرد.

رضایی بیان کرد: پویا دادمرز و ایمان محمدی روز گذشته چهارشنبه از مسابقات آسیایی برگشتند اما هیچ مسئولی به استقبال آن ها نرفت که واقعاً این کار تعجب‌برانگیز است و متأسفانه هیچ کسی پاسخگو نیست و همه چیز سازمان‌یافته به سود همین افراد شده است. متأسفانه به نظرم رئیس هیات کشتی خوزستان حتی جایگاهی در فدراسیون ندارد و اگر جایگاهی داشت اکنون سهم مربیان خوزستانی در تیم ملی بیشتر بود و من معتقدم تا وقتی که این فرد رئیس هیات کشتی خوزستان است، هم هیات کشتی و هم کشتی ایذه آسیب می‌بیند.

وی عنوان کرد: مگر نه اینکه خانه کشتی خوزستان واقع در اهواز مرکز اصلی کشتی استان است، پس چرا به این سالن رسیدگی نمی‌کنند؟ یک جوان نمی‌تواند از سرویس بهداشتی این سالن استفاده کند و در این حالی است که رئیس هیات با این شعار که می‌تواند سالی چهار تا پنج میلیارد تومان برای کشتی خوزستان درآمدزایی کند در این سمت قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.