×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
خالی بودن ۹ اسکله بندر امام به دلیل وجود مشکلات اسنادی

بهروز آقایی می‌گوید: در حال حاضر مشکلات اسنادی، مانع از پهلوگیری ۳۸ کشتی حامل کالا‌های اساسی در اسکله‌های بندر شده است.

او ادامه داد: این شرایط باعث شده که از بین اسکله‌های موجود بندر امام، تعداد ۹ اسکله خالی باشد، اما با این وجود تجهیزات و اسکله‌ها، آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به کشتی‌ها دارند.

آقایی افزود: حجم کالا‌های اساسی ۳۸ کشتی موجود در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ اسکله این بندر خالی است، گفت: در صورت رفع مشکلات اسنادی این کشتی‌ها که بخش مهمی از آن‌ها مربوط به تأمین ارز از سوی صاحبان کالا است؛ امکان پهلوگیری در اسکله‌های بندر امام خمینی (ره) فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: علاوه بر اسکله‌های خالی، هم اکنون ناوگان تجهیزات بندر امام خمینی (ره) شامل ۱۴ تجهیز استراتژیک نظیر انواع مکنده و جرثقیل، آماده تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی‌ها هستند.

او در بخش دیگری از این گفتگو به عملکرد تخلیه کالای اساسی از کشتی‌ها در طول سال جاری به میزان ۱۴ میلیون تن اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) به منظور توزیع و مصرف در نقاط مختلف کشور از این بندر توسط ناوگان ریلی و جاده‌ای خارج شده است.

آقایی یادآور شد: در حال حاضر، حجم کالای اساسی موجود در انبار و سیلو‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره) ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که ذخایر استراتژیک خوبی محسوب می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.