×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت و گاز انجام شد

گام‌های پتروشیمی خوزستان در مسیر توسعه اقتصادی شرکت پتروشیمی خوزستان بعنوان یکی از شرکتهای تولیدی هلدینگ خلیج فارس که با ثبت یک عملکرد مطلوب در استفاده از ظرفیت‌های داخلی، برنامه‌های مدیریتی و طرح‌های اجرایی خود را در سال جدید، با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب بر مبنای تحقق رشد تولید در جهت مهار تورم قرار داده است.

شرکت پتروشیمی خوزستان در این مسیر با حضور فعالانه دربیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز پتروشیمی در غرفه هلدینگ خلیج فارس نشان داد که عزم خود را همچون سالیان گذشته جزم کرده تا به تقویت بهره‌برداری از توانمندیهای متخصصان داخلی در بومی‌سازی و کاهش هزینه‌های ارزی بپردازد.

به گزارش روابط‌عمومی پتروشیمی خوزستان، شرکت پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده پلیمرهای مهندسی است که با حضوری فعال در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت و گازو پتروشیمی به ارائه دستاوردها و برنامه‌های سال جاری خود پرداخت. حضوری که با ترکیبی از تیم‌های مدیریتی، توسعه تامین کنندگان، کمیته های حمایت از ساخت داخل، بازاریابی و فروش منتج به آشنایی با تولید کنندگان جدید قطعات و تجهیزات در سطح بین‌المللی و کشور و آشنایی با به‌روزترین فناوری و دانش فنی گردید. پتروشیمی خوزستان همواره سعی در اصلاح و ارتقای برنامه‌های تولیدی خود در جهت کسب رضایت حداکثری مشتریان داخلی و خارجی در جهت کسب بازارهای جدید داشته است و در این راه اصول برنامه‌های راهبردی خود را در استفاده از نخبگان جامعه دانشگاهی و بهره‌برداری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داد. اقدامات این شرکت سبب شد تا به دلیل تمرکز ویژه برنامه‌های خود در کنار کسب درآمد بیشتر و استفاده از توانمندی‌های داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات بر رفع نیازهای مشتریان و بهبود محصولات تولیدی خود بتواند تندیس مشتری‌مداری را کسب کند.

این شرکت برای رفع نیازهای فناورانه خود در سال گذشته مبنای تامین قطعات خود را در استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اهداف استراتژیک پتروشیمی خوزستان قرار داد و در این مسیر تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه ساخت سانتریفیوژها، ساخت قطعات مکانیکال سیل و پمپ مگنت، کاتالیست ریفورمینگ خشک، ساخت مبدل های صفحه ای آلفاآلاوال، ساخت Blower ها و کاتالیست های جاذب درایر با شرکت‌های تولیدکننده داخلی به امضاء رسانید.

به گفته مدیرعامل این شرکت، پتروشیمی خوزستان در حوزه توسعه محصولات براساس نیاز بازار داخلی‌سازی انجام داده است و از طرفی در زنجیره تأمین نیز با شرکت‌های توانمند داخلی تفاهم‌نامه‌های بسیاری در این سال‌ها امضا کرده است که بسیاری از آنها تبدیل به کار شده‌اند. تفاهم‌نامه ساخت سانتریفیوژ دیسک استک برای نخستین بار در کشور که سال گذشته در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل کیش رونمایی شد و ۹۵۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی را به همراه داشت از نمونه های بازر بهره‌برداری این مجتمع از ظرفیت‌های داخلی در جهت توانمندسازی و کاهش اثرات تورمی است. سانتریفیوژی که نمونه خارجی آن ارزشی برابر یک میلیون و ۱۰۰ یورو دارد و حتی به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، فناوری آن که مربوط به کشور آلمان بود در اختیار ایران قرار نمی‌گرفت و متخصصان با داخلی‌سازی انجام شده، هزینه آن را به ۱۵۰ هزار یورو کاهش دادند. علاوه بر این می‌توان به ارتباط دوستانه و نزدیک پتروشیمی خوزستان با نخبگان و متخصصان جامعه دانشگاهی اشاره کرد. در همین راستا و براساس تعامل نزدیک دانشجویان با صنعت پتروشیمی، مجتمع شرکت پتروشیمی خوزستان در سال جاری نیز میزبان جمعی از دانشجویان رشته های مختلف ازجمله شیمی، نفت و گاز و پتروشیمی مقاطع مختلف دانشگاه صنعتی شریف بود.

شركت پتروشيمی خوزستان به عنوان نخستين مجتمع تـوليدكننده دو نمـونه بـرجسته از پليمـرهای مهندسی يعنی «پلی كربنات» و «رزين اپو كسی» در خاورميانه مي باشد. محصولات اين شركت در صنايع مختلف از جمله صنايع مخابرات، الكترونيك، برق، ساختمان، هوا وفضا، پزشكي، ايمني و … كاربرد دارد. ظرفيت اسمی شركت پتروشيمی خوزستان ۳۵ هزار تن محصول نهايي (پلي كربنات – ۲۵ هزارتن و اپوكسي رزين – ۱۰ هزارتن) می باشد. شرکت پتروشیمی خوزستان از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس می‌باشد که محصولات تولیدی خود را در رینگ داخلی از طریق بورس کالا عرضه می نماید. داشتن ۵۰ % سهم بازار داخل محصولات تولیدی و برخورداری از خطوط کمپاندینگ و آلیاژهای آن از ویژگی‌های اصلی این شرکت به عنوان تنها تولید کننده محصولات پلیمری و استراتژیک صنايع مختلف است. شرکت پتروشیمی خوزستان از مهم‌ترین واحدهای پتروشیمی کشور واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) است که عهده‌دار اجرای طرح تولید پلیمرهای مهندسی است که مشتری را سرمایه خود می‌داند و باور دارد که تغییر و پیشرفت و نوآوری، در نهایت باید برای مشتری نتیجه داشته باشد، بر همین اساس در اسفندماه گذشته به دلیل ارتباط و تعامل دو جانبه با مشتریان طی سال‌های اخیر، موفق به دریافت تندیس طلایی سه ستاره یکصد واحد مشتری مدار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.