×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گردهمایی 4 هزار نفری بسیجیان صنعت انتقال نفت

به گزارش شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران، منطقه خوزستان پادگان دوکوهه در دوران دفاع مقدس محل استقرار لشکر 27 محمدرسول الله(ص) تهران و یکی از مراکز مهم خدماتی و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بود. این پادگان در فاصله چهار کیلومتری شهر اندیمشک در خوزستان محل معراج رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

اجتماع 4هزار نفری فرماندهان ،رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کشور تحت عنوان یادواره ستارگان دوکوهه درحالی برگزار شد که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ،هئیت همراه،اعضا شورا و همچنین فرماندهان و بسیجیان مناطق تهران و خوزستان در این یادواره 3 روزه حضور داشتند.
هادی شیخ مقدس فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت در حاشیه برگزاری این یادواره گفت: پادگان دوکوهه نماد دلاوری‌ و رشادت‌ سردارانی چون احمد متوسلیان، ابراهیم همت، حسین خرازی ،احمد کاظمی و هزاران رزمنده در دوران دفاع مقدس است.
وی با اشاره به حضور بسیجیان صنعت انتقال نفت در این پادگان ادامه داد: یادواره شهدای لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) با محوریت بزرگداشت شهید حاج محمدابراهیم همت، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر در جنگ ایران و دشمن بعث عراق بود که در 17 اسفند 1362 در جریان عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
این مقام مسئول افزود: پادگان دوکوهه اندیمشک محلی برای پرورش رزمندگانی بود که بنیانگذاران فرهنگ مقاومت، ایستادگی و پایداری در منطقه شدند و امروز می توان نمونه ای از صبر و مقاومت این رزمندگان وشهدا را در جبهه مقاومت و آزادی بیت المقدس به وضوح دید.
وی با بیان اینکه نسل دیروز، امروز و فردای مقاومت در این اجتماع بزرگ گرد آمده‌اند تا نشان دهند همچنان پای این انقلاب هستند. افزود: امروز موضوع مقاومت در جبهه غزه با طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد به طوری که جنایتکاران کودک کش صهیونیستی طعم ضربات مقتدرانه جمهوری اسلامی و دلاورمردان سپاه اسلام را در پاسخ به جنایت حمله به کنسولگری ایران در سوریه چشیدند.
براساس این خبر، برپایی ایستگاه صلواتی بسیجیان شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران،خاطره گویی رزمندگان ،برپایی نمایشگاه عکس وسخنرانی فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران از جمله برنامه های این یادواره بود که با موفقیت برگزار شد.
لازم به ذکر است، پادگان دوکوهه در تمام سال به ویژه ایام نوروز میزبان کاروان‌های راهیان نور است ومحوطه یادمانی این پادگان در اندیمشک سال ۱۳۹۷ در فهرست میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.