×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خوزستان استانی با پتانسل بالا در حوزه ابنیه‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری طبیعی است

به گزارش دیدار خوزستان، رضا هادی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین الملل گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور در غرفه خوزستان ضمن عرض تبریک به مردم خوزستان و خوزستانی های عزیز و همچنین مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان به منظور برپایی غرفه زیبا و متنوع خوزستان گفت :در سفرهای بسیاری که به استان خوزستان داشتم مردم خونگرم و مهمان پذیر این استان خاطرات خوبی را برای من رقم زده اند .

 

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با اشاره به جاذبه های مختلف در حوزه گردشگری گفت:خوزستان درتمام بخش های که در تعریف گردشگری وجود دارد ازجمله گردشگری سلامت،تعالی بخش ،گردشگری زائر ،مقاومت ،اکو توریست و دیگر حوزه جزء ها یکی از استان های پیشتاز می باش.

 

وی افزود:جاذبه های گردشگری این استان با توجه به رودخانه‌ها و سواحلی که در بر دارد، جزء ۷ استان ساحلی ما است و ظرفیت قابل توجهی در زمینه توسعه گردشگری دریایی و آبی دارد.

 

در بخش صنایع دستی هم تنوع بسیار زیاد محصولات یک مزیت برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود، هنر کپوبافی یکی از مواردی است که به ثبت جهانی رسیده و در این نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته شده است.

 

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بیان کرد: در بازدید هایی که از سایر غرفه ها داشتم یک ابتکار جالبی که در غرفه خوزستان توجه من را جلب کرد دعوتی بود که از شهردارها کرده بودید و این یک نقطه قوت است.

 

هادی با اشاره به اینکه همیشه در نمایشگاه ها به ۲ شکل شرکت می کنند یک بخش حاکمیتی و یک بخش تصدی گری افزود: اینجا شما تقریبا بخش حاکمیتی و بقیه ارکان آن را در کنار هم جمع کردید یعنی به شکلی که شهرداری ها که زیر ساخت ها به دست آن ها است و جدای از این موضوع که میراث مجوز ها را می دهد یک سری زیرساخت ها هستش که بر عهده شهرداری ها است،یعنی یک سرمایه گزار اگر بخواهد فرصت سرمایه گزاری کسب کند این زمینه برایش مهیا است تا در موردش تصمیم بگیرد و ببیند که به اصطلاح چقدر می تواند از این فرصت و حمایت استفاده کند.

 

وی افزود : در واقع در این غرفه این فرصت را محیا کردید تا اداره کل میراث‌فرهنگی روند صدور مجوزها را تسریع دهد یا صادر کند و شهرداری ها نیز برای ایجاد زیر ساخت ها اقدام را انجام بدهند به شکلی که یک سرمایه گزار می تواند با فراغ بال شرایطش را بسنجد و تصمیم بگیرد.

 

هادی در پایان گفت: اگر بخواهم خوزستان را در یک جمله جدا از رشادت های که در دفاع مقدس و دفاع از حریم ایران داشتند تعریف کنم باید بگویم؛خوزستان ،زمینی گرم با مردمانی خونگرم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.