×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت خوزستان؛ در ابتدای این مراسم سید محمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، ضمن خیر مقدم به مدعوین، به اهمیت بالای تعامل دانشگاه با صنعت پرداخت و خاطر نشان کرد این دانشگاه با داشتن رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و دانشکده مهارت و کارآفرینی آماده ارائه خدمات به جوانان و طالبان علم و دانش می‌باشد. ایشان به چشم انداز آینده‌ی رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی در شهرستان دزفول اشاره داشت و نگرانی خود را از فاصله گرفتن دانشجویان از رشته‌های علوم پایه و فنی در سالهای اخیر ابراز کرد.

صافی در ادامه ضمن اشاره به سه قطب صنعت، علم و اشتغال، اشتغال را دغدغه‌ی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی دانست و بر رسالت دولت و مسئولین برای جذب و ساماندهی دانشجویان در بازار کار و اشتغال پایدار تاکید نمود.

صافی در پایان خاطر نشان کرد؛ پیشرفت مهارتی دانشجویان در تمام رشته‌ها در این دانشگاه در مقطع کنونی، چشمگیر بوده و دانشجویان در کنار تحصیل، با توجه به شعار “هر دانشجو در هر ترم یک مهارت” در حال مهارت آموزی هستند.

علیرضا خردمند معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول در این مراسم با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی ایران اسلامی در عصر کنونی، حملات موشکی و پهپادی ایران به رژیم کودک کش اسرائیل را مرهون پیشرفت صنعتی ایران دانست و برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پیوند علم و صنعت را به منظور اشتغال جوانان این شهر به فال نیک گرفت و حمایت خود و مسئولین شهرستان از دانشگاه و صنعت را اعلام کرد و هم سو بودن رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی برای پیشرفت اقتصادی و اشتغالزایی را لازم و ملزوم هم دانست و ابراز داشت وجود رشته‌های مدیریتی برای تربیت مدیران کارآمد ضروری است تا بتوان با علم مدیریتی برنامه ریزی‌های کارشناسی شده‌ای را انجام داد و در خدمت رشته‌های فنی و مهندسی و مهارتی بود تا چرخه‌ی صنعت و اقتصاد به درستی بچرخد.

محسن چگین معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این مراسم به علوم فن‌آوری و آمایش‌های پیش‌بینی شده برای سال‌های آینده رشته‌های موجود در دانشگاه و نیازهای فردای ایران و استان خوزستان اشاره نمود و به تشریح برخی برنامه‌های تدوین شده در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را نهادی خصوصی دانست و با اشاره به زیان‌ده بودن برخی واحد‌های این دانشگاه در استان گفت؛ دانشگاه آزاد تا کنون نه تنها هیچ کمکی از دولت نگرفته بلکه دولت مبالغ زیادی را به دانشگاه بدهکار است و اگر این بدهی‌های دولت پرداخت شود از زیان دهی خارج خواهیم شد.

ایشان افزودند که با تمام این مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در تمام حوادث و بحرانها در کنار مردم و دولت بوده، از جمله در حادثه سیل ۹۸، در زمان کرونا و در مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار دولت بوده و خواهد بود.

چگین از فرماندار دزفول و مسئولین شهری خواستار همکاری و تعامل با دانشگاه در مورد ساخت مسکن اساتید و کارمندان شد و خاطر نشان کرد دانشگاه آزاد دزفول هم زمین مناسب و هم مجوز ساخت مسکن از سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

در پایان مراسم افتتاحیه نادر رستمی‌زاده مدیر اجرایی رویداد صدرا و رئیس دانشکده مهارت و کار آفرینی واحد دزفول گزارشی از روند این رویداد و خدمات دانشکده مهارت و کار آفرینی ارائه نمود و استقبال صاحبان صنایع از این رویداد را بی‌نظیر دانست. ایشان ابراز داشت؛ بیش از ۵۰ شرکت صنعتی اعلام آمادگی داشتند که در این رویداد شرکت نمایند که در نهایت ۳۱ شرکت صنعتی با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه و رویداد مهم دستاوردها و خدمات خود را برای عموم مردم بخصوص صنعتگران و دانشجویان به نمایش گذاشتند.

در پایان مسئولین و دانشجویان با حضور در محل نمایشگاه و بازدید میدانی از غرفه‌های نمایشگاه، با صنعتگران و صاحبان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و دستاوردهای آنها آشنا شدند.

بازارچه‌ی صنایع خلاق دانشجویی دیگر نمایشگاهی بود که پس از افتتاح نمایشگاه رواید صدرا مورد بازدید قرار گرفت و از آثار دانشجویان خلاق و هنرمند واحد بازدید بعمل آمد.
نمایشگاه رویداد صدرا به مدت سه روز از ۱۰ الی ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سالن شهید دانش( سلف سرویس دانشگاه) فعال می‌باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.