×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
چرا سپاه پاسداران محبوب مردم ایران است؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، که به طور رسمی در تاریخ دوم اردیبهشت ۱۳۵۸، چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد، نهادی است که با هدف حفاظت از دستاوردهای انقلاب و مقابله با تهدیدات مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. از آن زمان تا کنون، سپاه پاسداران نقش مهمی در ساختار دفاعی و امنیتی کشور ایفا نموده و در کنار ارتش قهرمان، به عنوان یکی از ارکان اصلی قدرت دفاعی کشور شناخته می‌شود.

سپاه پاسداران در طول تاسیس خود، فعالیت‌هایی را در عرصه‌های مختلف از جمله دفاعی، امنیتی، اجتماعی، عمرانی و حتی فرهنگی انجام داده است که به برخی از آنها می پردازیم.

سپاهیان معمولا طی چهار دهه گذشته در دفاع از مرزهای کشور و در برابر متجاوزین خارجی به ویژه در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش بسزایی داشته اند. همچنین در مقابله با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه و حفظ امنیت داخلی کشور فعالیت‌های بی شماری انجام داده اند.

در سویی دیگر با کمک‌های مردم دوستانه و عمرانی در زمینه‌های عمرانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده و سایر بحران‌های طبیعی یارو یاور دولت های مختلف در خدمتگذاری به مردم بوده اند. (در پروژه‌های زیربنایی مانند ساخت جاده، پل، بیمارستان و مدرسه مشارکت گسترده دارد)

 

فراتر از اینها، سپاه پاسداران در حمایت از جنبش‌های مقاومت در منطقه، به ویژه در فلسطین و لبنان، نقش فعالی داشته و از آن‌ها در مقابله با اشغالگری و تجاوزات اسرائیل حمایت کرده است.

سپاه پاسداران در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران از جمله در صنایع نفت و گاز، ساخت و ساز و تولید نیز فعالیت دارد که این امر به تقویت بنیه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال کمک کرده است.

با این حال، فعالیت‌ها و نقش سپاه پاسداران در ایران و منطقه همواره موضوع بحث و ارزیابی‌های مختلف بوده است. از یک سو، بسیاری از ایرانیان و متحدان منطقه‌ای آن را به عنوان نیرویی حافظ منافع و امنیت ملی می‌بینند، در حالی که از سوی دیگر حضور این نیرومی نظامی و مردمی پای کار انقلاب، خاری در چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام است.

تنشان سالم و خسته نباشند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.