×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
خوزستان تبلوری اقوام ایران است

به گزارش دیدار خوزستان: محمد کریمی، مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: تغییرات چشمگیری را در غرفه خوزستان نسبت نمایشگاه‌های قبلی دیده می‌شود که جا دارد از مدیریت اداره میراث در استان خوزستان تشکر کرد.

کریمی افزود: شور و نشاطی که در موسیقی‌های اجرا شده بیانگر اقدامات بسیار خوبی در حفظ و ارتقاء میراث استان صورت گرفته که تبلور این اقدامات در نمایشگاه فعلی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال استان خوزستان در مقایسه با سال گذشته بسیار پربار و جامع بوده و به عنوان یکی از استان‌هایی که تبلور فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف را در خود جای داده است، شناخته شده است. به همین دلیل، از زحمات میراث فرهنگی در استان خوزستان تشکر می‌کنم. به طور واقعی، تغییرات و ابداعاتی نسبت به سال گذشته مشاهده شده است و این تغییرات به طور قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته‌اند.

کریمی ادامه داد: دو مورد جالب در غرفه خوزستان وجود داشته است. اولین مورد، مسیری است که از ابتدا تا انتها به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری طراحی شده است. دومین مورد، امکان دسترسی به گردشگری برای افراد و جامعه‌های هدفی است که امکان استفاده عمومی مانند دیگر افراد جامعه برای آنها فراهم نیست. با این ابتکار، این افراد نابینا می‌توانند از امکانات استفاده کنند و تجربه‌ای مثبت از گردشگری را داشته باشند.

وی توضیح داد: از طرف دیگر، سازه‌ی «مضیف» که در غرفه خوزستان وجود دارد، همراه با یک فلسفه و تاریخچه بزرگ است و بازطراحی یا احیای آن یک شاهکار بزرگی است که هر کسی از غرفه دیدن کند، به طور قطع توجه او را جلب خواهد کرد.

کریمی تأکید کرد: وقتی به فضای اقوام استان خوزستان وارد میشویم، مکان‌هایی که برای پذیرایی و اسکان در نظر گرفته شده‌اند، بازگشت به هویت و فرهنگ قدیمی ما را نشان می‌دهند. اگر این امکان وجود داشته باشد، بهتر است سرمایه‌گذاری‌هایی صورت بگیرد تا این سازه‌ها تکثیر شوند و منجر به تبادل فرهنگی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.