×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونق ثبت آثار تاریخی در استان خوزستان

دیدارخوزستان ، علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور در بازدید از غرفه میراث خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: تعداد آثار ثبت شده در داخل و خارج از کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است. همچنین، فهرست آثار بین‌المللی و جهانی نیز بهبود قابل توجهی داشته است.

ایزدی بیان کرد: در دوره اخیر، با توجه به دستور آقای دکتر دارابی، تلاش شده است تا نگاه جدی‌تری به مشخص کردن عرصه و حرام آثار صورت پذیرد و این امر در حوزه خدمات رسانی و توسعه کشور تأثیرات مثبتی داشته است.

ایزدی به افزودند: به خوشبختی، در حوزه ثبت آثار جهانی نیز کشور جمهوری اسلامی ایران پیشرفت چشمگیری کرده است و در چند ماه اخیر، سه اثر ارزشمند به نام‌های “جشن صدها”، “افطار” و “هنر تصویب” در فهرست آثار ناملموس ثبت شده‌اند که افزایش قابل توجهی در جنبه‌های کمی و کیفی این آثار را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در حوزه استانی نیز، به ویژه در استان خوزستان که به دلیل نقش تمدن ساز و فرهنگ ارزشمند خود، بسیار مهم است، رشد قابل توجهی در ثبت آثار مشاهده شده است.

ایزدی تأکید کرد: در ماه آینده امیدوارند با همکاری اداره کل استان، توانایی ثبت آثار حوزه استان خوزستان را به طور همزمان با رشد کمی و کیفی بهبود بخشند.

وی با بیان امیدواری به فعالیت‌های برجسته و چشمگیر اداره میراث استان خوزستان، از توسعه گردشگری در این منطقه گفت: انتظار دارد استان خوزستان با تلاش درست و مناسب، توانایی توسعه بیشتر در حوزه گردشگری را داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.